Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Alkohol łupem nr 1 sklepowych złodziei. Jak zabezpieczyć towar?

W całej Europie, sprzedawcy z tytułu kradzieży tracą rocznie blisko 50 miliardów euro. W ręce złodziei najczęściej wpadają produkty alkoholowe, w tym również bardzo drogie trunki.
Reklama

W całej Europie, sprzedawcy z tytułu kradzieży tracą rocznie blisko 50 miliardów euro - wynika z badania Retail Security in Europe przygotowanego przez instytut Crime&Tech oraz Checkpoint Systems . W przypadku Polski, sytuacji „sprzyjają” wciąż nieuregulowana kwestia sprzedaży alkoholu przez Internet czy obserwowany powrót do dokonywania zakupów w fizycznych sklepach.

Warto również zaznaczyć, że stale rośnie zainteresowanie droższymi, wysokoprocentowymi alkoholami. Zgodnie z najnowszą analizą PARPA w 2020 r. sprzedano w Polsce wyroby alkoholowe o łącznej wartości 41 mld złotych – to o 500 mln zł więcej niż w roku poprzednim. Udział trunków mocniejszych niż 18% wyniósł zaś 18,2%. W 2019r był on równy 17,2% zaś w 2018 – 15,9%. Co więcej, widocznie spadła sprzedaż piwa, którego w 2020r Polacy wypili najmniej od dekady.

Alkohol „łupem” nr 1

Zgodnie z opracowaniem Crime&Tech oraz Checkpoint Systems , polscy sprzedawcy detaliczni z sektora spożywczego oraz cash&carry tracą corocznie towar o wartości ponad 270 mln euro. Główną przyczyną powstawania strat są kradzieże sklepowe. Sprzedawcy podkreślają, że te utrzymują niestety tendencję wzrostową.

– Skupiamy się tutaj na branży spożywczej, gdyż ta ze względu na nieuczciwych konsumentów traci zdecydowanie najwięcej spośród pozostałych. Zwłaszcza, jeśli mówimy o kradzieży wysokogatunkowego alkoholu, gdzie jeden produkt nierzadko kosztuje kilkaset złotych. Trudno powiedzieć, by zjawisko to miało występować rzadziej, zważywszy na trendy wskazywane przez sprzedawców detalicznych – tłumaczy Ewa Pytkowska, szefowa Checkpoint Systems.

Handlowcy reprezentujący branżę spożywczą przyznają, że niekwestowanym liderem najczęściej kradzionych produktów pozostają napoje alkoholowe, w tym zwłaszcza whisky, wódka, wina i likiery. Co ciekawe, problem ten dotyczy nie tylko większych sklepów spożywczych czy supermarketów, ale także stacji benzynowych. W 2020 roku odnotowano ponad 56 tysięcy przypadków kradzieży w tych obiektach i dotyczyły one wyłącznie drogich alkoholi

Ryzyko wielkiego formatu

W dużych przestrzeniach handlowych trudno zapobiegać kradzieżom, szczególnie że w przypadku produktów alkoholowych spora ich część nie zostaje wyniesiona ze sklepu przez złodziei, a konsumowana na terenie samego obiektu lub otwierana, a ich zawartość zostaje przelana do innego opakowania. Z kolej w mniejszych sklepach dominującą formą kradzieży jest wyniesienie produktu na zewnątrz.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.