Amazon wchodzi na rynek opasek fitnessowych

Autor: PAP 28 sierpnia 2020 16:30

Amazon wprowadził na rynek opaskę Halo monitorującą aktywność i parametry zdrowotne użytkownika. Od konkurencyjnych produktów w tym segmencie rynku Halo odróżniać mają dwie zaawansowane funkcje oraz brak ekranu.

Sprzedawana od czwartku opaska Halo kosztuje 99,99 USD plus 3,99 USD miesięcznego abonamentu za korzystanie z jej funkcjonalności. Opaska nie ma własnego ekranu - wszystkie zbierane przez nią informacje przekazywane są do sparowanego z nią smartfona.

Poza typowymi dla tego rodzaju urządzeń zestawem funkcji, takich jak stały pomiar tętna, określanie zawartości tłuszczu w organizmie, zliczanie kroków czy monitorowanie czasu oraz jakości snu, Amazon wyposażył Halo w obrazowanie sylwetki użytkownika w technologii 3D oraz "miernik nastroju" o nazwie Tone. Ten ostatni ma określać stany emocjonalne użytkownika na podstawie nagrywanych w regularnych odstępach próbek głosu.

Amazon zapewnia, że wszystkie zbierane przez opaskę Halo dane są bezpieczne i szyfrowane, jednak większość piszących o sprawie światowych serwisów zwraca uwagę na wiążące się z nowym sprzętem zagrożenia dla prywatności użytkowników oraz potencjalne korzyści marketingowe dla Amazona. "Amazon już wie, jakie książki czytasz i jak często potrzebujesz papieru toaletowego, ale dzięki opasce monitorującej zyska ogrom nowych informacji o swoich klientach" - zauważa agencja Associated Press.

Cytowany przez AP Jon Reily - były menedżer w Amazonie, a obecnie dyrektor strategiczny firmy Dentsu Commerce - zwraca uwagę na fakt, że nagrywanie głosu klientów i analiza sposobu ich mówienia pomoże koncernowi Jeffa Bezosa w doskonaleniu asystenta głosowego Alexa. Jak wskazuje weteran Amazona, gdy program nauczy się rozpoznawać ludzkie nastroje, będzie w stanie udzielać lepszych podpowiedzi. Z kolei szczegółowa wiedza o typie sylwetki oraz jej obraz w 3D umożliwi Amazonowi zmniejszenie liczby zwrotów niepasującej odzieży zakupionej w największym sklepie internetowym świata - podkreśla Reily.

AP przypomina, że kwestia danych biometrycznych zbieranych przez opaski fitnessowe już od pewnego czasu znajduje się w centrum zainteresowania Komisji Europejskiej, która ostatnio wszczęła dochodzenie w sprawie nabycia przez Google'a innego producenta tego rodzaju urządzeń - firmy FitBit. KE uzasadniła swoją decyzję stwarzanym przez tę transakcję ryzykiem umocnienia dominującej pozycji internetowego giganta na rynku reklamy poprzez dostęp do jeszcze większej ilości danych o użytkownikach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6258
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.