PARTNER PORTALU

Apple obniży prowizje w App Store o połowę dla małych firm

Autor: PAP 19 listopada 2020 11:00

Apple poinformował, że do 15 proc. obniży prowizje pobierane w sklepie internetowym App Store od mniejszych firm. Tym samym deweloperzy, których dochody z App Store nie przekraczają rocznie miliona dolarów, zapłacą firmie o połowę mniej niż dotychczas.

Koncern z Cupertino zamierza uruchomić program App Store Small Business, który umożliwi mniejszym firmom odprowadzanie niższej prowizji z tytułu sprzedaży ich aplikacji za pośrednictwem oficjalnej platformy z oprogramowaniem na system iOS.

Obecnie App Store pobiera od deweloperów 30 proc. prowizji za każdą transakcję. Jedynie w przypadku sprzedaży subskrypcji cyfrowych odsetek ten spada do 15 proc., jeśli subskrypcje są aktywne dłużej niż rok. Teraz w ramach nowego programu Apple automatycznie obniży o połowę, czyli do 15 proc., prowizję dla "małych" deweloperów, czyli takich, którzy w ciągu roku kalendarzowego zarobią na sprzedaży w App Store do miliona dolarów.

"Niższa prowizja pozwoli mniejszym lub dopiero wchodzącym na rynek deweloperom przeznaczyć większe środki na inwestycje i rozwój ich firm, także w ramach App Store" - napisał w oświadczeniu na stronie internetowej Apple.

Program App Store Small Business ruszy 1 stycznia 2021 r. Będą mogły się do niego zakwalifikować firmy, które w roku kalendarzowym 2020 zarobią milion dolarów lub mniej z tytułu wszystkich sprzedawanych w App Store aplikacji, a także nowi deweloperzy dopiero zaczynający współpracę z koncernem. Jeśli w ciągu kolejnych miesięcy zarobki firm przekroczą wymaganą przez koncern kwotę, prowizja wróci do 30 proc. i taka jej wysokość będzie obowiązywała już do końca roku. Jeśli zaś w kolejnym roku kalendarzowym dochody przedsiębiorcy spadną, będzie mógł on ponownie zakwalifikować się do programu. Szczegółowe informacje na temat kryteriów przyjętychc przez koncern mają zostać ogłoszone w grudniu.

Prowizje nakładane przez sklep internetowy Apple'a od lat są krytykowane zarówno przez inne duże koncerny technologiczne, w tym Microsoft, Spotify czy Match Group, jak i mniejszych deweloperów zarzucających spółce z Cupertino, że wysokimi stawkami winduje ceny aplikacji i ogranicza konsumentom dostęp do programów. Firma zarządzana przez Tima Cooka wielokrotnie broniła się, mówiąc, że zasady obowiązujące w App Store dotyczą wszystkich deweloperów bez wyjątku, zaś platforma zapewnia deweloperom możliwość łatwego dotarcia do ogromnej bazy użytkowników bez konieczności konfigurowania przez nich różnych systemów płatności obowiązujących w 175 krajach, w których dostępny jest App Store. Teraz jednak Apple postanowił złagodzić regulacje na rzecz mniejszych partnerów.

"Małe firmy są podstawą globalnej gospodarki oraz źródłem innowacji i możliwości w społecznościach na całym świecie" - przekazał w oświadczeniu Tim Cook.

Z danych Apple'a wynika, że tygodniowo z App Store korzysta 500 mln użytkowników, którzy mają tam do wyboru 1,8 mln aplikacji mobilnych. Inaczej niż w przypadku konkurencyjnego systemu Android (Google), iOS nie pozwala na instalowanie programów z alternatywnych platform ani nieoficjalnych źródeł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU

partner serwisu



BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7428

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,99

  • Śr

    3,43

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.