PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Badanie: Które technologie wpłyną na doświadczenia klientów

Autor: dlahandlu.pl 13 grudnia 2019 12:57

Jeden z kluczowych wniosków badania „Doświadczenie w 2030 roku: Przyszłość budowania doświadczeń klienta” przeprowadzonego przez Future Research na zlecenie SAS głosi, że podstawą sukcesu biznesu w nadchodzącej dekadzie będą nowe technologie kształtujące doświadczenia klientów. W badaniu SAS pytano przedsiębiorstwa, jakie „futurystyczne” technologie w szczególności je interesują w kontekście tworzenia nowych doświadczeń konsumenckich i wzrostu satysfakcji klientόw do 2030 roku.

Badanie wykazało, że 62% przedsiębiorstw, aby poprawić strategię angażowania klientόw, inwestuje w rozwiązania głosowe wykorzystujące sztuczną inteligencję jako element obsługi klienta. Kolejne 58% inwestuje w rozwiązania głosowe wykorzystujące sztuczną inteligencję, jako wewnętrzne narzędzie marketingu i sprzedaży.

54% firm inwestuje w rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość w celu ułatwienia klientom zobrazowania wyglądu czy zastosowania produktu lub usługi na odległość. Przykład stanowią wirtualne przymierzalnie umożliwiające prezentację odzieży na dowolnym typie sylwetki. 53% planuje zastosować narzędzia AR/VR do ulepszenia samych produktów.

Badanie wykazało również, że 83% marek inwestuje lub planuje inwestycje w technologię holograficzną do reklamy produktów w sklepach, gier interaktywnych i wydarzeń publicznych.
Omawiane nowe i bardziej złożone technologie angażowania klientów oznaczają, że firmy muszą skuteczniej zarządzać danymi, optymalizować procesy analityczne oraz usprawnić możliwości zautomatyzowanego podejmowania decyzji. Muszą być one zdolne do stosowania nowych technologii w celu osiągnięcia namacalnych korzyści biznesowych. Aplikacje będą mogły w przyszłości przyjąć, przetwarzać i analizować dane, a także projektować i podejmować decyzje dotyczące zarządzania marketingiem na wielu płaszczyznach jednocześnie.

Dziś 58% marek uważa, że o lojalności klientów decyduje głównie jakość produktu. Jednocześnie dla wielu kupujących kluczowym czynnikiem są niskie ceny lub bonifikaty. Co ciekawe, klienci wskazują także, że do 2030 roku głόwnymi przesłankami decydującymi o ich lojalności względem danej marki będą aplikacje, szybki dostęp i możliwość składania zamόwień przez rozwiązania z zakresu inteligentnego domu.

Firmy zgadzają się z tymi przewidywaniami i wierzą, że dużą rolę odegrają też sztuczna inteligencja, samouczące się maszyny oraz analityka predykcyjna. Przedsiębiorstwa wierzą, że w 2030 roku będą mogły wykorzystać technologię do głębszego, inteligentnego zaangażowania klienta, koniecznego do budowania bardziej znaczących relacji i zwiększenia lojalności.

Być może największym wyzwaniem, przed którym stają dziś firmy, jest zwiększenie zaufania do marki. Konsumenci zaniepokojeni są tym, w jaki sposόb firmy wykorzystują ich dane osobowe i czują, że nie mają na to żadnego wpływu. Tylko 54% klientόw wierzy, że firmy zachowują poufność ich danych. 73% konsumentόw uważa, że wykorzystywanie ich danych osobowych przez firmy „wymknęło się spod kontroli”. To stanowi problem dla przedsiębiorstw prόbujących osiągnąć rόwnowagę między dostarczaniem pozytywnych doświadczeń swoim klientom (co jest możliwe dzięki bogatym zbiorom danych, którymi dysponują) a utrzymaniem zaufania konsumentόw.
Badanie wskazuje jednak, że marki wiedzą, jakim ryzykom muszą stawić czoła. 59% firm zdecydowanie zgadza się, że zabezpieczenie danych klienta stanowi najważniejszy czynnik decydujący o skuteczności działań z zakresu customer experience.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5524
Ilość aktualnych ofert: 518104

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    10,99

  • Śr

    7,46

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.