Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Badanie: Użytkownicy preferują chatboty tekstowe

Dlatego 34 proc. respondentów, biorących udział w badaniu agencji Symetria UX, wybiera kontakt z chatbotem, a nie z człowiekiem. Z chatbotami wolimy pisać niż rozmawiać na głos – to daje im poczucie bezpieczeństwa i anonimowości.
Reklama

24 proc. ankietowanych, którzy wzięli udział w badaniu, wybiera kontakt z człowiekiem, a nie z inteligentnym programem.

53 proc. osób ankietowanych przez agencję Symetria odpowiedziało, że woli chatboty tekstowe. Zdaniem respondentów pisanie jest bardziej anonimowe niż mówienie. Pisanie daje także pewność, że nikt nie nagrywa rozmowy, jest mniej krępujące i wygodniejsze. Jeśli jest taka możliwość, to aż 67 proc. badanych nad wpisywanie tekstu z klawiatury wybierze gotowe przyciski do komunikacji z botem, a jedynie 29 proc. woli samemu wpisywać pełne frazy.

W opozycji do tej grupy znalazło się 25 proc. ankietowanych, którzy przyznają, że wolą chatboty głosowe. Pomiędzy tymi dwoma grupami plasuje się 22 proc. ankietowanych, dla których forma chatbota nie ma znaczenia.

Co w sytuacji, kiedy bot nie radzi sobie z danym problemem? Zdaniem 43 proc. badanych powinien zaproponować połączenie z człowiekiem. Dopiero na dalszych miejscach znalazły się takie odpowiedzi, jak ta, że powinien wyszukać w Internecie potrzebną informację i przesłać link (24 proc. odpowiedzi) czy wyświetlić link do strony pomocy (20 proc. odpowiedzi).

Uczestnicy ankiety wybrali też wizerunek, który powinien mieć chatbot. Okazuje się, że większość użytkowników (56 proc.) preferuje jak najmniej humanoidalny. Użytkownicy chcą wiedzieć, że konwersują z maszyną, a nie z człowiekiem.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum