Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

BIK zainwestował w spółkę z segmentu biometrii behawioralnej

Biuro Informacji Kredytowej Digital włączyło do swojego portfolio markę Digital Fingerprints, polski startup oferujący rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa oparte na biometrii behawioralnej.
Reklama
  • Proces przejęcia akcji Digital Fingerprints przez BIK jest wynikiem porozumienia z funduszem mAkcelerator, dotychczasowym inwestorem spółki.
  • Dzięki akwizycji polskiego fintechu, innowacyjna technologia wzmacnia cyfrowy arsenał usług antyfraudowych BIK.
  • Do grupy już wdrożonych w BIK rozwiązań wykrywających fałszywe wnioski kredytowe w bankach oraz systemu ochrony wszystkich transakcji online z poziomu weryfikacji urządzeń, dołącza biometria behawioralna, pozwalająca na identyfikację oszusta w czasie rzeczywistym niezależnie od aplikacji, czy urządzenia z jakiego korzysta.

Firma Digital Fingerprints to polski startup, działający od 2017 r., oferujący rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa oparte na biometrii behawioralnej. Spółka znajdowała się dotychczas w portfolio mAkceleratora – funduszu mBanku, specjalizującego się w inwestycjach w dynamicznie rosnące przedsiębiorstwa we wczesnej fazie ich rozwoju.

Biometria behawioralna wzmacnia cyfrowy arsenał Grupy BIK

W oparciu o technologię spółki Digital Fingerprints, BIK wzmacnia swoje dotychczasowe kompetencje w budowie sektorowych systemów i usług antyfraudowych. Celem akwizycji jest włączenie technologii gwarantującej bezpieczeństwo banków i ich użytkowników w innowacyjną Platformę Biometrii Behawioralnej BIK.

Technologia wykorzystująca biometrię behawioralną była od dłuższego czasu obszarem naszych zainteresowań. Teraz koncepcja ma szansę szeroko wyjść na rynek, dzięki współpracy ekspertów BIK i Digital Fingerprints. To dla mnie ogromna satysfakcja, że doszło do tej synergii. Efektem będzie rozwiązanie, jakiego jeszcze nie było w sektorze finansowym w Polsce. Powiększy się ekosystem budowanych w Biurze Informacji Kredytowej platform, służących do prewencji i wykrywania wyłudzeń, dla większego bezpieczeństwa instytucji i ich klientów, również poza sektorem finansowym – mówi dr Mariusz Cholewa, prezes zarządu BIK.

BIK od wielu lat łączy swoje kompetencje w obszarze wymiany informacji z zaawansowaną cyfrową technologią, a oferowane dla sektora finansowego usługi i systemy antyfraudowe przynoszą wymierne oszczędności. Do grupy już wdrożonych w BIK rozwiązań wykrywających fałszywe wnioski kredytowe w bankach oraz systemu ochrony wszystkich transakcji online z poziomu weryfikacji urządzeń, dołącza kolejny innowacyjny mechanizm – biometria behawioralna, pozwalająca na identyfikację oszusta w czasie rzeczywistym niezależnie od aplikacji, czy urządzenia z jakiego korzysta.

Innowacyjna technologia ochroni każdego

Digital Fingerprints rozwija system bezpieczeństwa bazujący na biometrycznym profilu zachowania klientów, m.in. sposobie pisania na klawiaturze, korzystania z myszy komputerowej, czy aplikacji mobilnej. Algorytmy do budowy profili opracowane zostały z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i przy użyciu procesów machine learning. Model biometryczny potrafi wychwycić anomalie w zachowaniu użytkownika, co pozwala wykryć oszukańczą operację oraz ostrzec np. bank przed nieuprawnionym przelewem z konta albo złożeniem wniosku kredytowego.

Co najważniejsze, rozwiązanie jest transparentne dla użytkownika, zatem w żaden sposób go nie angażuje, nie wpływa też na jego zachowania ani nie ma związku z konkretną instytucją czy aplikacją. Dodatkowo, wypracowany model behawioralny podlega systematycznemu uaktualnianiu. Jak wiadomo, nasze zachowanie może z czasem się zmienić, więc i model będzie się zmieniał razem z nami – podkreśla Krzysztof Raczyński, prezes zarządu Digital Fingerprints.

Transakcja nabycia spółki Digital Fingerprints została sfinalizowana w wyniku porozumienia pomiędzy BIK S.A. a mAkceleratorem – funduszem założonym przez mBank.

Biometria behawioralna jest uznana za metodę silnej autoryzacji klienta przez European Banking Authority. Banki, które skorzystają z tej technologii, nie muszą implementować innych mechanizmów autoryzacji, takich jak tokeny, SMS czy aplikacje mobilne.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum