Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Blockchain odpowiedzią na sytuacje kryzysowe w łańcuchu dostaw?

Wartość Blockchain będzie rosła, gdy więcej graczy stanie się częścią sieci. Zanim jednak firmy rozpoczną inwestować w tę strategię na szeroką skalę, muszą przeanalizować wszystkie dostępne dane, zapewniając sobie zwrot z inwestycji.
Reklama

- Zdolność Blockchain do śledzenia łańcuchów dostaw może zdecydowanie poprawić efektywność rozwiązywania sytuacji kryzysowych. Dla przykładu, jeśli grupa konsumentów zachoruje na tym samym obszarze, mamy możliwość przeanalizowania wspólnych produktów, które takie osoby zakupiły oraz sprzedawców detalicznych, u których zrobiono zakupy. Po zidentyfikowaniu odpowiedzialnego produktu, Blockchain można wykorzystać do sprawdzenia ścieżki, w tym pochodzenia składników i składnika powodującego problem. Po zidentyfikowaniu źródła zanieczyszczenia, można śledzić wszystkie inne produkty, które wykorzystują te same składniki. Technologia Blockchain umożliwia wszystkim uczestnikom szybkie i pewne dzielenie się informacjami w silnej, zaufanej sieci – mówi Anna Morawska, CoE Sourcing Lead w Capgemini.

Blockchain radykalnie zwiększa przejrzystość i responsywność, wcześniej trudną do osiągnięcia i bardzo kosztowną. Pomaga także konsumentowi końcowemu ostatecznie określić, czy produkt jest wytwarzany przez daną markę, zapewniając autentyczność i zmniejszając liczbę podróbek. Ostatecznie może także pomóc organizacjom w szybkim śledzeniu wadliwego produktu do jego źródła i łagodzeniu skutków kosztownego i szkodliwego dla reputacji masowego wycofywania produktów.

Jak wynika z raportu Capgemini, dojrzałość firm do adopcji Blockchain będzie ewoluować w trzech falach. Pierwsza z nich, nazywana etapem świadomości, miała miejsce w latach 2011-2018 – organizacje zainwestowały wówczas w zrozumienie technologii, jej implikacji i podniesienie świadomości. Kolejna fala to etap eksperymentów, przypadający na lata 2017-2020 – tu firmy badały koncepcje i pracowały nad tworzeniem konsorcjów, a w Blockchain, poza usługami finansowymi, zaczęły inwestować nowe branże. Wreszcie trzecia fala, w której obecnie się znajdujemy (2019-2025) to czas, w którym organizacje podejmują transformacje przedsiębiorstw, stymulując integrację i ustalając zasady dotyczące prywatności i zarządzania danymi.

Pomimo atrakcyjnych możliwości, wdrożenia tej technologii na dużą skalę to wciąż rzadkie przypadki.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.