Brytyjska branża reklamy cyfrowej skarży narzędzie Google'a do ochrony prywatności

Autor: PAP 24 listopada 2020 14:31

Brytyjska branża reklamy cyfrowej skarży narzędzie Google'a do ochrony prywatności - Privacy Sandbox, które ma stopniowo eliminować z powszechnego użycia tzw. zewnętrzne pliki "ciasteczek" śledzących, które służą do profilowania marketingowego internautów.

Koalicja brytyjskich firm marketingowych ogłosiła, że w skardze złożonej do organu ochrony konkurencji rynkowej Zjednoczonego Królestwa (Competition and Markets Authority, CMA) wezwała do blokady wdrożenia Privacy Sandbox.

Zestaw narzędzi dający użytkownikom usług internetowych większą ochronę prywatności pierwotnie miał zostać wdrożony przez Google'a w początku 2021 roku. Koalicja firm chce, aby termin ten zamrozić, dzięki czemu regulatorzy mieliby uzyskać więcej czasu, aby zaproponować rozwiązania mające na celu "stworzyć długofalowe metody radzenia sobie z dominacją rynkową Google'a".

Koalicja przedsiębiorstw z branży marketingowej znana jako Marketers for an Open Web (Marketerzy dla Otwartej Sieci) sama o sobie twierdzi, że składa się z podmiotów "obecnych w cyfrowym ekosystemie, których wspólnym przekonaniem jest zmartwienie o to, że Google zagraża modelowi otwartej sieci, który jest kluczowy dla istnienia wolnego i konkurencyjnego cyfrowego rynku medialnego".

CMA potwierdziło, że skarga koalicji wpłynęła. Według przedstawicieli urzędu niektóre ze zgłoszonych przez przedsiębiorców wątpliwości odzwierciedlają spostrzeżenia organu zawarte w raporcie analitycznym dotyczącym rynku cyfrowego, który został opublikowany latem tego roku. Obecnie - jak pisze serwis Tech Crunch - organ nie zdecydował jeszcze, czy rozpocznie postępowanie w związku ze sprawą.

We wzmiankowanym raporcie CMA oceniło, że Google i Facebook dysponują obecnie tak silną pozycją rynkową, iż wymaga ona nowego podejścia regulacyjnego oraz sformowania odrębnego organu nadzorczego, który zajmie się "szerokim wachlarzem działań koncernów wzmacniających ich własną pozycję". Regulator po publikacji raportu nie podjął żadnych działań, według Tech Cruncha - czekając na decyzję rządu ws. prac nad nową legislacją na polu konkurencyjności, która będzie dostosowana do realiów gospodarki cyfrowej.

Google komentując sprawę przesłało mediom oświadczenie, w którym stwierdziło, iż model sieci opierającej się na dochodach z branży reklamy staje w obliczu ryzyka, o ile praktyki w branży reklamy cyfrowej nie będą ewoluowały i dostosowywały się do oczekiwań użytkowników względem tego, jak powinny być gromadzone i wykorzystywane ich dane osobowe. "To dlatego Google wprowadziło Privacy Sandbox, które stanowi otwartą inicjatywę stworzoną we współpracy z branżą, ukierunkowaną na wzmocnienie ochrony prywatności użytkowników oraz jednoczesne wsparcie wydawców" - oświadczył koncern.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6877
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    19,99

  • Śr

    16,97

  • Min

    13,56

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.