Centra handlowe przyszłości jak mini miasta

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 22 czerwca 2018 14:27

Centra handlowe przyszłości jak mini miasta Centrum handlowe przyszłości, fot. za Westfield

Z okazji dziesięciolecia swojego londyńskiego centrum handlowego, grupa Westfield opublikowała raport "Destination 2028", w którym przedstawia strategię rozwoju obiektów handlowych.

Według Westfield, kierunek rozwoju centrum handlowych definiuje słowo "retailtainment" (od retail - handel i entertainment - rozrywka - przyp. red.). Centra handlowe staną się miniaturowymi miastami, w których natura spotyka się z nowoczesną technologią. W wizji firmy obiekty handlowe staną się miejscami, w których rzemieślnicy tworzą swoje produkty przed publicznością, na żywo i gdzie artyści kreują wyjątkowe doznania zakupowe. Ponadto centra handlowe przyszłości będą miały tzw. pokoje ciszy, w których klienci będą mogli czytać i odpoczywać, oraz sale do zajęć warsztatowych.

Oferowanie wyjątkowego doświadczenia stanie się jeszcze ważniejsze, a ważne miejsce w obiektach zajmie... woda - klienci będą mogli uprawiać sporty wodne w centrum handlowym, a nawet pływać łodzią. Wiszące ogrody wprowadzą naturę do centrum handlowego, a klienci będą mogli samodzielnie zbierać świeże składniki. Co więcej, coraz większa liczba wypożyczalni będzie obsługiwać coraz większą liczbę osób, które wolą wynająć produkty, niż je posiadać. Sklepy typu pop-up będą również coraz częściej pojawiać się w centrum handlowym przyszłości.

Oczywiście, żadna wizja przyszłości nie jest kompletna bez fantazji o technologii. Zakupy powinny być tak wygodne, jak to tylko możliwe. Drony będą asystować klientom, aby nie musieli nosić toreb.  Inteligentne lustra wyeliminują natomiast potrzebę przymierzania ubrań. 

Inteligentne toalety dostarczą bezpośrednich (ale bardzo osobistych) informacji zwrotnych na temat potrzebnych produktów odżywczych, a spersonalizowane ekrany informacyjne pokażą klientom optymalną trasę przez centrum handlowe, w zależności od preferencji, potrzeb i historii zakupów. Niektóre z tych pomysłów zostaną zrealizowane w nowej części londyńskiego centrum Westfield, która połączy strefę restauracyjną, rozrywkową i postawi na doświadczenia klienta. Inwestycja ma pochłonąć 600 mln funtów.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6846

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,99

  • Śr

    3,75

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.