Chatbot głosowy będzie doradzał klientom Auchan w wyborze wina

Asystent głosowy pozwala użytkownikowi odpowiedzieć na kilka konkretnych pytań, takich jak np.: "Jakie wino z jakim daniem?". Klienci poinformują chatbota o daniu, kolorze wina, jaki preferują i przewidywanym budżecie, po czym uzyskają poradę.
Nowa platforma jest dostępna w Google Home i aplikacji mobilnej Asystent Google i łączy 1200 referencji dotyczących wina w różnych cenach.
- Jako sprzedawca nowej generacji chcemy sprawić, by chatbot był osią naszej strategii i pozwolił klientom na nowo odkrywać doświadczenia zakupowe – mówi Claire Koralewski, dyrektor ds. klientów i innowacji Auchan.
Wprowadzenie głosowego chatbota pojawiło się rok po uruchomieniu chatbota Auchana Mets & Vins, który ma wskaźnik zadowolenia na poziomie 82 proc. Auchan Italia uruchomił niedawno nową aplikację do płatności mobilnych we współpracy z Mastercard, o nazwie AuchanSpeedy.