PARTNER PORTALU

Chatbot Żabki w 9 miesięcy wymienił pół miliona wiadomości z klientami

Autor: PB 14 lipca 2021 09:46

Chatbot Żabki w 9 miesięcy wymienił pół miliona wiadomości z klientami Chat bot w zaledwie jeden dzień zebrał kilkaset bardzo merytorycznych opinii na temat produktu sprzedawanego w Żabce. Fot. materiały prasowe

Od października 2020 roku z chatbota sieci Żabka skorzystało 25 tysięcy osób, które wymieniły z chatbotami pół miliona wiadomości. Tylko w jednym dniu, podczas akcji oceniania burgerów, użytkownicy wymienili z botem w aplikacji żappka prawie 70 tysięcy wiadomości.

Pierwszy chatbot sieci Żabka, wspomagający i automatyzujący obsługę klientów sklepów, został uruchomiony w październiku 2020 roku w Messengerze na profilu sieci na Facebooku oraz na stronie www. W marcu 2021 sieć zdecydowała o uruchomieniu drugiego bota, tym razem dostępnego dla użytkowników zalogowanych w aplikacji żappka. Do tej pory z tej zautomatyzowanej formy kontaktu z Żabką skorzystało już ponad 25 tysięcy osób, które wymieniły z chatbotami pół miliona wiadomości. Narzędzie zintegrowano z wewnętrznymi systemami sieci, m.in. po to, by zgłoszenia i sprawy generowane przez klientów w bocie mogły automatycznie trafiać w postaci ticketów do systemu wewnętrznego sieci i działu obsługi klienta.

Chatboty Żabki wykorzystywane są zarówno do customer service, jak i do akcji promocyjnych czy zbierania opinii od klientów sklepów. Tylko w jednym dniu, podczas akcji oceniania burgerów, użytkownicy wymienili z botem w aplikacji żappka prawie 70 tysięcy wiadomości. W trakcie trwania tej akcji, na podstawie informacji o tym kto kupił burgera z aplikacją, na zamkniętą ścieżkę targetowane były reklamy zachęcające do jego oceny. Dawało to pewność, że oceny wystawione zostaną przez konsumentów, którzy burgera naprawdę spróbowali. Tym samym bot w zaledwie jeden dzień zebrał kilkaset bardzo merytorycznych opinii na temat produktu, a mechanizm można powtórzyć przy dowolnych, innych produktach z asortymentu. – mówi Ola Bilińska, Head of Customer Success w KODA Bots.

Podręczne źródło informacji

Chatboty sieci połączone są z jej stroną internetową. Dzięki temu wszystkie pojawiające się na www informacje o produktach czy promocjach są w nich automatycznie dostępne. Ponadto, są tak samo skategoryzowane, co sprawia, że przeglądanie produktów i informacji jest proste i intuicyjne. Klienci sklepów mogą zapytać o aktualne promocje i akcje specjalne, do których tworzone są dedykowane scenariusze rozmów. Chatboty znają odpowiedzi na kilkaset stałych pytań i są regularnie aktualizowane o akcje czasowe, promocyjne, tak aby móc informować użytkowników o tematach interesujących ich w danej chwili. Już 60% wszystkich trafiających do nich zapytań jest obsługiwanych przez boty samodzielnie. Ponadto na podstawie adresu podanego przez użytkownika wyszukują one najbliższe sklepy, informując od razu o godzinach ich otwarcia czy usługach dodatkowych, możliwych do zrealizowania w danym punkcie (odbiór paczek/usługi kurierskie, Lotto). Opcja ta zawiera także link do Google Maps i daje możliwość wyznaczenia trasy do wybranego sklepu.





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9074
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,29

  • Śr

    5,33

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.