Cloud Technologies debiut na głównym rynku GPW może zaliczyć do udanych

- Cloud Technologies zalicza się do wąskiego grona spółek, które debiut na głównym rynku GPW w 2022 r. mogą zaliczyć do udanych.
- W związku z przejściem na główny parkiet, Cloud Technologies spodziewa się wzrostu płynności akcji oraz wzrostu zainteresowania spółką.
- W III kwartale tego roku spółka, dzięki koncentracji na wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych, wygenerowała 12,3 mln zł przychodów.
Debiut Cloud Technologies na głównym rynku GPW
Cloud Technologies zalicza się do wąskiego grona spółek, które debiut na głównym rynku GPW w 2022 r. mogą zaliczyć do udanych. W dniu debiutu kurs spółki wzrósł o 2,2%.
Spółka z segmentu DataTech prowadząca międzynarodową sprzedaż danych do targetowania reklamy internetowej debiutowała na NewConnect 18 maja 2012 r. Podczas ponad 10 lat obecności na tym rynku kurs ceny akcji Cloud Technologies wzrósł ponad 23 krotnie.
- Bardzo się cieszę z przeniesienia notowań na Główny Rynek GPW w Warszawie, co jest jednocześnie realizacją jednego z głównych kamieni milowych naszej strategii rozwoju na lata 2021-2023. Obecność na głównym rynku GPW wzmocni postrzeganie Cloud Technologies oraz pozwoli nam w realizacji celu strategii, którym jest osiągnięcie statusu wiodącego dostawcy danych na globalnym rynku – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

Czytaj więcej
Cloud Technologies z rekordem sprzedaży cyfrowych danychDane do targetowania reklam cyfrowych
W związku z przejściem na główny parkiet, Cloud Technologies spodziewa się wzrostu płynności akcji oraz zainteresowania spółką ze strony inwestorów instytucjonalnych oraz inwestorów zagranicznych, którzy w przyszłości mogą stać się jej akcjonariuszami.
Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz autorską technologię do integracji i zarządzania danymi, czyli Data Management Platform (DMP).
Spółka dostarcza dane do targetowania reklam cyfrowych, których odbiorcami są globalne domy mediowe i agencje marketingu online. Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych.
Jak wynika z prognoz firmy badawczej eMarketer, w tym roku już 2/3 globalnych budżetów reklamowych trafi właśnie do kanałów cyfrowych, co generuje rosnący popyt na wysokiej jakości dane o internautach.

Czytaj więcej
Cloud Technologies: Rośnie sprzedaż cyfrowych danychWysokomarżowy segment sprzedaży danych
W III kwartale tego roku Cloud Technologies, dzięki koncentracji na wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych, spółka wygenerowała przychody w wysokości 12,3 mln zł i zysk netto w wysokości 5,1 mln zł.
EBITDA (zysk operacyjny przed potrącenie odsetek, podatków i amortyzacji) w kluczowym dla spółki segmencie sprzedaży danych wyniosła 6,2 mln zł, co oznacza wzrost o 39,9% r/r.
Marżowość EBITDA sprzedaży danych sięgnęła 63,2%. W ujęciu od początku roku, tj. od 1 stycznia do 30 września br., spółka wypracowała zysk netto w wysokości 11 mln zł, a EBITDA sięgnęła 15,1 mln zł.
