Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Cloud Technologies: Rośnie sprzedaż cyfrowych danych

Cloud Technologies, spółka z rynku NewConnect specjalizująca się w monetyzacji cyfrowych danych, przedstawiła kolejny wzrostowy miesiąc sprzedaży danych w swoim strategicznym segmencie – Data enrichment. Sprzedaż cyfrowych informacji do kluczowych klientów wzrosła w październiku o 42 proc. r/r.
Reklama
  • Segment Data enrichment cechuje się wysokim poziomem marży EBITDA, bliskim 70% i na koniec września br., odpowiadał już za 45% przychodów całej grupy Cloud Technologies.
  • Segment Data enrichment obejmuje monetyzację danych oraz technologii do ich przetwarzania. Realizowana w jego ramach działalność polega głównie na sprzedaży anonimowych danych o użytkownikach Internetu, które są następnie wykorzystywane do precyzyjnego targetowania reklamy internetowej.

 

 

Najważniejszymi odbiorcami danych są platformy umożliwiające zakup powierzchni reklamowej w modelu programmatic, z których korzystają reklamodawcy z całego świata, a kluczowym i największym rynkiem jest USA, który odpowiada za około 80% przychodów Cloud Technologies.

Dane jako produkt

 - Najważniejszym czynnikiem wzrostu wyników finansowych jest sprzedaż danych jako produktu, którą prezentujemy w ramach segmentu Data enrichment. Stanowi on kluczowy element nowego modelu biznesowego, rozwijanego od 2019 roku, który cechuje się skalowalnością i globalnym zastosowaniem. Ogłoszona przez nas w listopadzie strategia na lata 2021-2023, zakłada m.in. dalszy dynamiczny wzrost tego segmentu i obszarów, które mają bezpośredni i pośredni wpływ, na notowaną przez niego sprzedaż. Spodziewamy się stabilnych, dwucyfrowych wzrostów Data enrichment w najbliższych miesiącach – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

W III kwartale 2021 r. segment Data enrichment zanotował 6,5 mln zł przychodów, rosnąc o 65% r/r i 14% kw/kw. Narastająco po 9 miesiącach, przychody segmentu wyniosły 16,8 mln zł, co oznacza wzrost o 120% r/r. Wysoka, blisko 70% marżowość segmentu wynika przede wszystkim ze znacznego udziału kosztów stałych, które przy rosnących wynikach sprzedażowych pozwalają wykorzystać efekt dźwigni operacyjnej i dynamicznie przekładać się na zysk segmentu oraz całej grupy Cloud Technologies.

Według szacunków Zenith, wzrost wartości globalnych wydatków na reklamę cyfrową w 2022 r. wyniesie 14% w ujęciu rok do roku.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.