Cloud Technologies z rekordem sprzedaży danych

Cloud Technologies: rosnące przychody strategicznym segmencie
- Sukcesywnie pozyskujemy nowych, zagranicznych klientów oraz zwiększamy wolumen danych dostarczanych naszym obecnym kontrahentom, czego efektem są rosnące przychody w naszym strategicznym segmencie. Globalny rynek reklamy cyfrowej, według rynkowych prognoz będzie dalej rósł przez najbliższe lata, w związku z czym sprzedaż danych wciąż będzie kołem napędowym rozwoju Cloud Technologies - komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA. Raportowany wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies.
- Rozwój segmentu sprzedaży danych jest jednym z najważniejszych założeń naszej strategii rozwoju na lata 2021- 2023, której celem jest osiągnięcie pozycji wiodącego dostawcy na globalnym rynku danych. Pod koniec zeszłego roku zrealizowaliśmy inny, ważny element przyjętej strategii - zadebiutowaliśmy na Głównym Rynku GPW. Kontynuujemy realizację ważnych elementów naszych planów rozwojowych, jakimi są m.in. skup akcji, zakup technologii i międzynarodowe akwizycje, mające na celu szybkie zwiększenie przychodów w obszarze sprzedaży danych - komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
Dane Cloud Technologies do targetowania reklamy internetowej
W III kwartale ubiegłego roku Cloud Technologies dzięki koncentracji na wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych wypracowało rekordowe wyniki. Spółka wygenerowała przychody w wysokości 12,3 mln zł i zysk netto w wysokości 5,1 mln zł. EBITDA w kluczowym dla spółki segmencie sprzedaży danych wyniosła 6,2 mln zł, co oznacza wzrost o 39,9% r/r.
Marżowość EBITDA sprzedaży danych sięgnęła 63,2%. W ujęciu od początku 2022 roku, tj. od 1 stycznia do 30 września br., spółka wypracowała zysk netto w wysokości 11 mln zł, a EBITDA sięgnęła 15,1 mln zł.
Cloud Technologies dostarcza dane do targetowania reklamy internetowej największym markom na całym świecie. Spółka, wykorzystując własną technologię, stworzyła chmurę danych, która zawiera informacje o 5 mld użytkowników z ponad 200 rynków. Firma dystrybuuje dane na platformach do emisji reklam internetowych, z których korzystają domy mediowe i agencje reklamowe na całym świecie, przy czym największy udział w przychodach ma rynek USA.

Czytaj więcej
Cloud Technologies z rekordem sprzedaży cyfrowych danych