Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Co dało wdrożenie RFID grupie LPP?

Wdrożenie RFID dla LPP trwa, a plany na przyszłość obejmują implementację rozwiązań z zakresu inteligentnych dostaw, a także dalszy rozwój rozwiązań do sprzedaży wielokanałowej.
Reklama

Studium przypadku wdrożenia RFID na przykładzie firmy LPP

Na przestrzeni trzech minionych dekad, pochodząca z Polski firma LPP, dynamicznie się rozwijała i dalej kontynuuje ekspansję. Tylko w ostatnich kilku latach poszerzyła swój zasięg działania, wykraczając poza swoje dotychczasowe rynki w Europie Środkowej i Wschodniej. Marki takie jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay pojawiają się już w ponad 1 800 miejscach, w sklepach zlokalizowanych na głównych ulicach, butikach i w centrach handlowych w prawie 40 krajach. Taka ekspansja przekłada się na zwiększone obciążenie i presję na łańcuchy dostaw oraz sieci dystrybucyjne. Firma musiała znaleźć rozwiązania, które pozwolą jej skutecznie zarządzać całą logistyką – od produkcji, poprzez dystrybucję, aż po dostępność poszczególnego asortymentu w każdym z salonów sprzedaży.

Mocna ekspansja oznaczała wprost inwestycje w tych obszarach. LPP uznało, że rozwiązaniem dla tych wyzwań jest technologia RFID. Kluczem do udanego wdrożenia było dopasowanie tej technologii do szerokiego portfolio marek, pod którymi swoje produkty sprzedaje LPP. .

Określenie celów i dodatkowych wymogów klienta

Wdrożenie technologii RFID wiązało się z postawieniem określonych celów przez LPP. Do głównych wyzwań należały poprawa zarządzania stanem magazynowym, zwiększenie dokładności stanów magazynowych, zwiększenie produktywności operacji sklepowych oraz ograniczenie strat. Dodatkowo firma chciała także osiągnąć korzyści wpływające bezpośrednio na zadowolenie klientów. W tym aspekcie od RFID oczekiwano możliwości prostego uruchomienia sprzedaży wielokanałowej, a także skrócenie czasu, w którym klienci oczekują przy kasie i dokonują płatności. 

LPP potrzebowało zatem kompleksowego wdrożenia RFID, wspierającego firmę od etapu produkcji po finalne operacje sklepowe. Odpowiedzią ze strony Checkpoint Systems na jasno określone potrzeby klienta było dostarczenie rozwiązania, składającego się z trzech głównych elementów. Wdrożenie RFID miało nastąpić w niezależnych od siebie obszarach biznesu LPP: zakładzie produkcyjnym, centrum dystrybucyjnym i w sklepie.  Wymaganiem dodatkowym we wdrożeniu dla LPP było stworzenie dualnej etykiety RF i RFID, zaprojektowanej w ten sposób, aby pasowała do sklepu i jego estetyki. Takie rozwiązanie zostało zaprojektowane i dostarczone przez Checkpoint Systems bez żadnego wpływu na harmonogram projektu. 

Trzy kroki do sukcesu

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.