Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Coraz bliżej dyrektywy tytoniowej. Jak sprostać nowym wymaganiom?

Dyrektywa tytoniowa UE Track&Trace wchodzi w życie 19 maja, a to oznacza, że przedsiębiorcy mają już naprawdę niewiele czasu, żeby sprawdzić, czy dysponują infrastrukturą, która pozwoli im sprostać nowym wymaganiom.
Reklama

Dobór odpowiedniego oprogramowania to konieczność, bo wdrożenie dyrektywy tytoniowej oznacza, że przedsiębiorstwa, które obejmuje jej oddziaływanie, będą musiały gromadzić, przetwarzać i przesyłać ogromną ilość nowych danych.

Dyrektywa Track&Trace albo TPD (Tobacco Products Directive) to unijna regulacja, która ma pomóc w walce z nielegalnym obrotem wyrobami tytoniowymi w Europie. Na wszystkie podmioty działające w branży tytoniowej – od producentów, przez importerów, po dystrybutorów – nakłada obowiązek stosowania systemu identyfikowalności i śledzenia ruchu. Każda paczka papierosów albo tytoniu i każde opakowanie zbiorcze wprowadzane do obrotu w którymkolwiek z europejskich krajów muszą być oznaczone odpowiednim niepowtarzalnym identyfikatorem i zarejestrowane w systemie, a potem ich status aktualizowany na każdym kolejnym etapie łańcucha dostaw. Dane będą przesyłane do repozytoriów, gdzie będą przechowywane i w razie potrzeby udostępniane odpowiednim organom.

– Oprogramowanie Inextend przygotowane przez Inexto to jedno z dwóch rozwiązań softeware`owych, które jest certyfikowane do obsługi systemu Track&Trace i w pełni odpowiada na
wymagania dyrektywy tytoniowej i jej aktów wykonawczych – mówił Marek Kuropieska, prezes zarządu firmy Aspekt.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum