Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Dlaczego marki tracą nabywców? GfK chce to sprawdzić

Firma GfK wprowadza na polski rynek nowe narzędzie dla marketerów i działów sprzedaży – Consumer Insights Engine. Rozwiązanie pozwala markom lepiej niż dotychczas poznawać i rozumieć decyzje zakupowe konsumentów oraz m.in. odpowiada na pytanie, dlaczego i w jakich sytuacjach tracą one potencjalnych nabywców.
Reklama
  • Consumer Insights Engine (CIE) to cyfrowe narzędzie umożliwiające badanie ścieżki zakupowej konsumentów.
  • CIE zostało skalibrowane w oparciu o twarde dane POS (point of sales – pochodzące z punktów sprzedaży) i pozwala porównywać ze sobą dane sprzedażowe poszczególnych brandów oraz wybranych produktów – zarówno w skali krajowej, jak i w odniesieniu do rynków na całym świecie.

Zrozumienie nabywcy receptą na wzrosty sprzedaży

CIE działa w oparciu o platformę online, dzięki której klienci samodzielnie wyszukują interesujące ich informacje związane z procesem decyzyjnym konsumentów. W dowolnej chwili mogą wygenerować kluczowe dane, w tym np. kto rozważał zakup produktu konkretnej marki, którzy nabywcy w ogóle nie brali jej pod uwagę oraz jakie kryteria zaważyły o finalnym wyborze oferty konkurencji.

– To wszystko można zmierzyć na bardzo wysokim poziomie szczegółowości, wyodrębniając wśród konsumentów konkretne grupy nabywców z podziałem np. na płeć lub wiek. Użytkownicy mogą również zweryfikować, jak różnice w decyzjach zakupowych kształtowały się w poszczególnych kanałach sprzedaży – online lub offline – a także sprawdzić wyniki konwersji dla konkretnych sieci detalicznych. Widzą bowiem, w których sieciach ich działania są bardziej efektywne niż średnia rynkowa, a w których zupełnie przeciwnie. W konsekwencji mogą błyskawicznie dostosować swoją strategię sprzedażową i marketingową, zmieniając priorytety i kładąc większy nacisk np. na client service, aktywność reklamową czy zmianę polityki cenowej – tłumaczy Maciej Piekarski, Client Business Partner w GfK.

 Dane w CIE przedstawiane są w formie wykresów uzupełnionych opisami i pozwalają na szybkie wygenerowanie raportów w formacie .xls lub .csv. Aktualnie w polskiej wersji Consumer Insights Engine można analizować dane dla 7 kategorii produktowych: laptopów, tabletów, drukarek, telefonów, telewizorów, pralek oraz lodówek. 

Gdzie sprzedawać, aby zarabiać?

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.