Ekspert: Pomimo technologicznych nowinek, gotówka nadal mocno się trzyma

Autor: dlahandlu.pl 16 sierpnia 2018 13:17

Ekspert: Pomimo technologicznych nowinek, gotówka nadal mocno się trzyma Na zdj Michał Strzyczkowski, prezes zarządu Diebold Nixdorf, fot. mat. pras.

- Od niedawna właściciele iPhone’ów mogą płacić w sklepach za pomocą aplikacji Apple Pay, natomiast użytkownicy telefonów z systemem Android taką możliwość mają już od kilku lat. Tym samym liczba osób, które na co dzień opłacają zakupy za pomocą płatności mobilnych, może w najbliższym czasie jeszcze wzrosnąć. Jednak trzeba jednoznacznie stwierdzić, że pomimo stale pojawiających się nowinek na styku technologii i handlu, to nadal gotówka trzyma się mocno w naszym kraju - mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Michał Strzyczkowski, prezes zarządu Diebold Nixdorf.

Statystyki Narodowego Banku Polskiego wskazują, że rok do roku pieniędzy w obrocie gotówkowym przybywa. Na koniec II kw. 2018 roku pierwszy raz w historii wartość banknotów znajdujących się na rynku przekroczyła 200 mld zł i wyniosła 202,8 mld zł. Dla porównania na koniec marca bieżącego roku było to 194,4 mld zł.

- Zdaniem ekspertów Narodowego Banku Polskiego wzrost wartości gotówki w obiegu jest związany ze wzrostem produktu krajowego brutto. Co ciekawe, z danych tych wynika, że Polacy w swoim portfelu mają najczęściej banknot stuzłotowy. Na koniec czerwca było ich w obiegu więcej, bo 1,252 mld w stosunku do 1,213 mld z marca. Wzrosła również liczba banknotów dwustuzłotowych do poziomu 293,5 mln (278,6 mln w marcu), pięćdziesięciozłotowych 186,1 mln (180,6 mln w marcu). "Dziesiątek" było 168,6 mln (165,6 mln w marcu) a "dwudziestek" – 124 mln (120,4 mln na koniec poprzedniego kwartału) - wskazuje nasz rozmówca.

- Zapewne nowości związane z płatnościami chętniej będą wykorzystywane przez młode pokolenia. Można uznać, że większość młodych ludzi znacznie częściej ma przy sobie telefon niż portfel, stąd naturalne się wydaje, że ta forma płatności będzie dla nich idealnym rozwiązaniem. Jednak to wszystko jest mocno uzależnione od dostępności miejsc, gdzie będzie można płacić aplikacją w telefonie. Poza tym faktem istotne jest również to, że płatności bezstykowe dotyczą głównie drobnych kwot. Oznacza to, że dla handlu, pojawienie się nowych form płatności może jedynie wpłynąć na procentowe rozbicie w całym wolumenie obrotu pieniędzmi. Natomiast to, co staje się coraz istotniejsze, to dopasowanie do potrzeb klienta odwiedzającej sieci handlowe, zgodnie ze światowymi trendami - uważa Michał Strzyczkowski.

- W najnowszych badaniach nad amerykańskimi klientami sieci handlowych, jakie przeprowadziła nasza firma wspólnie z PYMNTS, wynika, że 45 procent klientów samoobsługowych płaci kartą debetową, co pokrywa się z inną obserwacją, iż w przypadku płatności w sieciach handlowych klient, który robi duże zakupy, zawsze płaci kartą. Równie ciekawy jest fakt, że 28 procent kupujących robiłoby zakupy częściej, gdyby mieli możliwość korzystania z kas samoobsługowych. Natomiast, aż 87 procent respondentów robi zakupy w sklepach samoobsługowych, ponieważ jest to dla nich znacznie wygodniejsze. A zatem technologia wykorzystana we właściwym sposób, może budować mocną pozycję na rynku sieci handlowych - wyjaśnia prezes firmy Diebold Nixdorf.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6821
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.