PARTNER PORTALU

Ekspert: Wejście Amazona rozpocznie erę "wyścigu zbrojeń"

Autor: dlahandlu.pl 28 stycznia 2021 12:28

Ekspert: Wejście Amazona rozpocznie erę "wyścigu zbrojeń" Co wejście Amazona zmieni w krajobrazie polskiego e-commerce? fot. Shutterstock

Ruch Amazona nikogo nie dziwi. To co się wydarzyło w polskim e-commerce w 2020 r. i kolejne prognozy ekspertów, ale też samego Amazona, wskazujące na dalszy dynamiczny wzrost e-handlu ostatecznie utwierdziły spółkę w przekonaniu, że już najwyższa pora zająć pozycję w naszym kraju. Wejście do Polski właśnie teraz to jasny sygnał, że Amazon wierzy w ten rynek i chce się w niego zaangażować na poważnie.

– Przede wszystkim, zwiększy się konkurencja i nastanie era „wyścigu zbrojeń”. W tej grze liczyć się będę podmioty, które stać na duże i szybkie inwestycje w dalszy rozwój oraz postępującą digitalizację sprzedaży i procesu obsługi klienta. Ci, którzy się na to nie zdecydują lub których na to po prostu nie stać, będą musieli zająć malutką niszę, gdzie kanałem sprzedaży będą właśnie platformy Allegro i Amazon, czyli de facto oddadzą rynek bez walki. Historycznie w takim wyścigu na każdym rynku, jaki atakował Amazon, ginęły firmy mało dynamiczne, o nisko zdigitalizowanym modelu oraz firmy
bez środków na inwestycje, koniecznych w perspektywie długiej walki – uważa Grzegorz Rudno-Rudziński, managing partner w Unity Group.

Jego zdaniem Amazon ma olbrzymią przewagę nad konkurencją - dostęp do taniego kapitału. – Standardowo walczy metodą dość brutalną. Amerykański gigant może bowiem długo funkcjonować na stracie, tak długo, aż znacząca część konkurentów wypali się ze środków i utonie lub odda pole walki. Jednak nie wszyscy polegną w tej bitwie, bo część graczy – tych z mocniejszą pozycją - nie dopuści do zbudowania monopolu. Ich wzrost odbędzie się jednak kosztem innych podmiotów -
tych mało dynamicznych, nieprzygotowanych do nowego rozdania – dodaje ekspert.

Zdaniem Grzegorza Brajewskiego, CEO Szpiegomat.pl, klienci wyczekują z utęsknieniem na start Amazon.pl, ponieważ już teraz wielu rodzimych konsumentów korzysta z zagranicznych wersji portalu. Oficjalne rozpoczęcie działalności Amazona w Polsce daje nadzieję na niższe (bo dopasowane do polskich realiów) ceny oraz wysoką jakość obsługi, która jest wizytówką tego serwisu. Z kolei dla naszych sprzedawców wejście Amazona do Polski jest jednocześnie wielką szansą, jak i wyzwaniem. Możliwość sprzedaży za pośrednictwem tak rozpoznawalnego marketplace’u na pewno pomoże dotrzeć przedsiębiorcom do rzeszy nowych klientów. - Nie można jednak zapomnieć, że wraz z wejściem Amazona do Polski, zwiększy się - i tak już wysoka - konkurencyjność naszego rynku e-commerce - mówi Grzegorz Brajewski.


  • Tomasz 2021-01-28 14:00:24

    Co z tępy ekspert. Przy takich opłatach i prowizjach jakie podał Amazon, to wszystko będzie tam o 30 % drożej.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8270

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    8,79

  • Śr

    4,89

  • Min

    2,50

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.