Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Fiskalne rozwiązania technologiczne, które pomogą skalować biznes

Sieci handlowe oraz sklepy wielkopowierzchniowe dawno dostrzegły potencjał urządzeń fiskalnych, które zbierają przecież wszystkie informacje na temat sprzedaży. Dlaczego zatem właściciele lokalnych sklepów nie wykorzystują tego potencjału?
Reklama
  • Dynamiczny rozwój technologii sprawia, że z cyfrową transformacją muszą mierzyć się nie tylko sieci handlowe, ale również mali i średni przedsiębiorcy, prowadzący punkty detaliczne. Podejmowanie decyzji biznesowych na podstawie analizy danych sprzedażowych pomaga firmom budować lepsze oferty i konkurencyjność, jednak ze względu na skalę i ograniczony budżet – dla właścicieli mniejszych sklepów dostęp do nowoczesnych rozwiązań często pozostaje poza zasięgiem kosztowym i wdrożeniowym.
  • Rozwiązaniem może być to, w co niemal każda firma prowadząca handel detaliczny musi obowiązkowo wyposażyć swój punkt – urządzenie fiskalne.

 

Wybór urządzenia fiskalnego jako inwestycja

- Właściciele sklepów często nie przywiązują wagi do wyboru kasy rejestrującej. Korzystanie z urządzenia fiskalnego jest wymagane przepisami, ale wydatek leży po stronie przedsiębiorcy. Aby zakup nie był tylko obowiązkowym obciążeniem finansowym, a inwestycją, warto poszukać rozwiązań, które rozwiązują realne problemy - pomagają zarządzać gospodarką magazynową, mają zintegrowane płatności bezgotówkowe, potrafią wystawiać faktury i dostarczać na smartfona przejrzyste raporty sprzedażowe. Takie rozwiązania nie muszą być drogie i są w zasięgu finansowym MŚP - przekonuje ekspert iPOS, Michał Pawłowski.

W sklepach wielkopowierzchniowych i sieciach znajdziemy zaawansowane rozwiązania oparte o POSy i drukarki fiskalne. Duże podmioty inwestują w rozbudowane systemy sprzedażowe i analityczne, ich wdrożenie, utrzymanie i aktualizację, bo wiedza dzięki nim pozyskana przekłada się na zyski. Tymczasem przedsiębiorcy z grona MŚP dysponują ograniczonym budżetem, co sprawia, że w większości lokalnych sklepów pojawiają się proste kasy fiskalne, których funkcjonalność nie odpowiada na wyzwania współczesnego scyfryzowanego świata. W ten sposób technologia ogranicza możliwości small biznesu.

- Ponad 1 mln polskich przedsiębiorców pracuje na prostych kasach fiskalnych, czyli rozwiązaniach, które - choć obowiązkowe - nie są w stanie sprostać oczekiwaniom nowoczesnego właściciela sklepu. Ideą powstania tych urządzeń było - i w dużej mierze nadal jest - spełnienie urzędowych wymogów, nie zaś stworzenie narzędzia, które dla przedsiębiorcy będzie stanowić wartość dodaną, dzięki wykorzystaniu internetu i odpowiedniego oprogramowania - mówi Michał Pawłowski.

Kasa fiskalna i zarazem narzędzie business intelligence

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.