Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Food Show 2018: Przyszłość handlu to inteligentne półki i wózki sklepowe

- W opracowywanym przez nas projekcie inteligentnego wózka sklepowego możemy pochwalić się skutecznością rozpoznawania produktów na poziomie 94-95 proc. W momencie gdy dojdziemy do 98-99 proc. mamy już dwie międzynarodowe sieci handlowe, które chcą przetestować to rozwiązanie w swoich sklepach - mówił Piotr Kraśnicki, kierownik sprzedaży, członek zarządu, Modern-Expo SA podczas debaty tematycznej "Cyfryzacja i digitalizacja wymuszają zmiany na rynku FMCG i HoReCa" na Food Show 2018.
Reklama

Piotr Kraśnicki zaznaczył, że firma Modern-Expo stara się nadążyć za skokiem technologicznym w branży FMCG i przygotować takie rozwiązania dla swoich klientów, które pomogą im pozostać liderami w branżach, w których funkcjonują.

- W naszej ofercie mamy półki inteligentne, które pomagają zarządzać stanem magazynowym produktów, które się na takiej półce znajdują. Odpowiednio sprzężone z systemem informatycznym półki pozwalają zarządzać całym sklepem. Możemy bez przechodzenia przed regał zobaczyć czego na nim brakuje. Prowadzimy także zaawansowane prace nad inteligentnym wózkiem, który jest jednocześnie kasą. Jest to podobna koncepcja jak w sklepie Amazon Go. Klient z kartą lojalnościową loguje się przed wejściem, pobiera wózek, który jest w taki sposób zinformatyzowany, że chodząc po sklepie używamy go nie tylko do wkładania produktów, ale również posiada sprzężoną kasę, wbudowany czytnik kodów kreskowych i kamerę. Jeśli wkładamy do środka np. butelkę, kamera rejestruje to, przez co system uczy się. Pozwala to zautomatyzować cały proces sprzedażowy - dodał.

Kraśnicki uzupełnia, że w sklepie z inteligentnymi wózkami nie ma potrzeby zatrudniania kasjerów.

- Do karty lojalnościowej, która jest identyfikowana w momencie wejścia i wyjścia ze sklepu, podpięta jest karta kredytowa. Wózek rozpoznaje, co zostało do niego włożone. Kiedy klient przejeżdża przez bramki wszystko jest zczytywane i następuje płatność kartą. Możemy pochwalić się skutecznością rozpoznawania produktów na poziomie 94-95 proc. W momencie gdy dojdziemy do 98-99 proc. mamy dwie międzynarodowe sieci handlowe, które chcą to przetestować w swoim sklepie - dodał.

W części dyskusji poświęconej zakazowi handlu w niedziele członek zarządu firmy Modern-Expo przyznał, że patrzy na debatę wokół tego tematu z przymrużeniem oka.

- Przypomina mi się sytuacja z przejściem z 1999 roku na 2000 r. Wszyscy wieszczyli wielki kryzys, a nic się nie stało, żyjemy dalej. Podobnie jest teraz.

Więcej na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum