Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Fuzja na rynku dostawców oprogramowania dla branży modowej

Dassault Systèmes poinformowała o podpisaniu ostatecznej umowy dotyczącej przejęcia większościowego pakietu akcji w firmie Centric Software – rynkowym liderze transformacji cyfrowej, oferującym innowacyjne oprogramowania dla firm z sektora mody, dóbr luksusowych oraz konsumpcyjnych. Inwestycja ta ma na celu przyspieszenie transformacji cyfrowej firm, które poszukują rozwiązań dla coraz bardziej złożonego procesu tworzenia nowych kolekcji, w zgodzie z obowiązującymi trendami oraz oczekiwaniami klientów. Całkowita wartość tego rynku jest szacowana na wiele miliardów dolarów.
Reklama

Centric Software oferuje oprogramowania do zarządzania cyklem życia produktu dla ponad 600 globalnych marek, w tym m.in. ASICS, Bass Pro, Belle China, Auchan, Bestseller, Etam, Kate Spade, Loblaws, Louis Vuitton, Michael Kors, Samsonite, Ted Baker, Tommy Hilfiger. W 2017 roku, Centric Software odnotowała wzrost na poziomie 60 procent osiągając przychód w wysokości 61 milionów USD oraz dodatni dochód netto. Platforma PLM oferowana przez Centric Software jest wykorzystywana do procesu planowania towarów, specyfikacji produktów, zarządzania materiałami, zaopatrzenia, planowania kosztów, jak również zarządzania kolekcjami, kalendarzem oraz jakością produktów. Jest ona dostępna zarówno w wersji desktopowej jak i na urządzenia mobilne, celem usprawnienia wydajności, przyspieszenia procesu wprowadzenia produktu na rynek, a także zwiększenia sprzedaży oraz marż.

– Łącząc siły łączymy również wartości wspólne dla naszych klientów działających w sumie w 12 gałęziach przemysłu oraz 70 różnych segmentach, przy tym doskonale rozumiejąc ich specyficzne potrzeby tworzenia produktów w cyklu kolekcji – powiedział Bernard Charlès, Vice Chairman, CEO, Dassault Systèmes. – Wspólnymi siłami zamierzamy nie tylko przyspieszyć proces transformacji cyfrowej za pomocą PLM, ale również zwiększyć wartość rynkową naszych klientów, dzięki rozwiązaniom przemysłowym 3DEXPERIENCE – dodał.

Dzisiaj konsumenci posiadają znacznie większą wiedzę na temat produktów niż kiedykolwiek wcześniej, szybko definiując i śledząc trendy w świecie, w którym materia łączy się z technologią cyfrową. Konkurencyjne marki modowe starają się sprostać oczekiwaniom najmodniejszych i najbardziej pożądanych produktów, zwiększając liczbę produkowanych każdego roku kolekcji oraz przyspieszając ich wprowadzenie na rynek. Dla tysięcy firm jest to wyzwanie, które oznacza podejmowanie istotnych decyzji w ostatniej chwili, a także konieczność konfiguracji procesów biznesowych, tak aby mogły sprawnie wprowadzić produkt na rynek w krótkim czasie bez narażania go na utratę jakości bądź narzuconej marży.

Zgodnie z postanowieniami umowy firma Dassault Systèmes za gotówkę nabędzie od firmy Centric Software większościowy pakiet udziałów, między 58% a 69% w zależności od decyzji wyboru akcjonariuszy firmy Centric Software. Dodatkowo firma Dassault Systèmes wpłaci również zaliczkę na rzecz zakupu pozostałej części akcji, które nabędzie kolejno w 2020 oraz 2021 roku. Całkowite nabycie pakietu 100 procent akcji Centric Software będzie zależało od wzrostu przychodów oraz rentowności oprogramowania w ciągu kolejnych dwóch lat.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum