PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Gamehag: 7 mln użytkowników, 20 mln zł wypłaconych nagród. Czas na Azję!

Autor: dlahandlu.pl 15 września 2020 13:37

Gamehag: 7 mln użytkowników, 20 mln zł wypłaconych nagród. Czas na Azję! Założyciele Gamehag: Michał Juszczak, Paweł Węgierski i Patryk Hoffmann

O ewolucji start-upu Gamehag, ważnych wnioskach wyciągniętych z błędów przeszłości oraz planach rozwoju rozmawiamy z Pawłem Węgierskim, Michałem Juszczakiem i Patrykiem Hoffmannem, laureatami konkursu Start-Up Challenge w kategorii CLIENT&LIFESTYLE, który odbył się w ramach European Tech and Start-up Days 2020.

Jak zaczęła się historia Gamehag?

Na wstępie chcielibyśmy podziękować za wszystkie miłe słowa i gratulacje. To dla nas bardzo motywujące, szczególnie, że pierwszy raz braliśmy udział w tego typu wydarzeniu i tak jak wspominaliśmy, jesteśmy przyzwyczajeni do nagradzania innych, a nie nagradzania nas.

Startup powstał w 2016 roku, choć tak naprawdę było to trzecie podejście do tego samego pomysłu. Pierwsze z nich miało miejsce już w 2012 roku. Idea się jednak nie zmieniła - nagradzać graczy za granie w gry. Gamehag w teorii działa bardzo prosto. Współpracujemy z twórcami gier, których tytuły promujemy na naszej platformie. Gry mają wyznaczone konkretne zadania. Wykonując je, gracze zdobywają naszą wirtualną walutę. Gdy uzbierają jej odpowiednio dużo, mogą ją wymienić na wartościowe nagrody wirtualne, takie jak: klucze do gier, karty Steam, Netflix, Google Play itp.

Do trzech razy sztuka... Jak ewoluowało Wasze podejście do biznesu?

Nauczeni porażkami dwóch poprzednich podejść, tym razem podeszliśmy do projektu inaczej. Po pierwsze, przestaliśmy się skupiać tylko na rynku polskim i praktycznie od razu przetłumaczyliśmy portal na inne języki. W krajach takich jak USA, Francja czy Rosja, zysk z jednego użytkownika jest znacznie większy. Po drugie, powiększyliśmy zespół o dodatkowego programistę, marketingowca i osobę od obsługi użytkowników. My mogliśmy skupić się na biznesie. No i po trzecie, dołączył do nas trzeci wspólnik, który miał już doświadczenie w prowadzeniu biznesu. W końcu się udało - firma przynosiła zyski od pierwszego dnia działalności.

A jak na przestrzeni lat zmieniał się sam Gamehag?

Przez ten cały czas nieustannie się rozwijaliśmy urozmaicając portal o dodatkowe opcje monetyzacji użytkowników, funkcje grywalizacyjne, czy też otwierając się na kolejne rynki. Duży nacisk położyliśmy na rozwiązania, które pozwalają platformie działać automatycznie i autonomicznie. Obecnie mamy już prawie 7 milionów zarejestrowanych użytkowników, wydaliśmy nagrody dla graczy o łącznej wartości 20 milionów zł i przeprowadziliśmy ponad 20 tysięcy kampanii promocyjnych dla naszych reklamodawców.

Sky is the limit?

Na świecie są ponad 2 miliardy graczy, dlatego wiemy, że możemy osiągnąć znacznie, znacznie więcej. Mimo, że w dalszym ciągu marka Gamehag przyciąga najwięcej użytkowników z Polski, to jednak w portfelu przychodów, to USA jest na pierwszym miejscu.

Przede wszystkim, nadal nieodkrytym, a niewątpliwie potężnym rynkiem jest Azja. To w tych regionach chcemy się rozwijać. Do tego dochodzi jeszcze zupełnie nowa platforma, nad którą ciężko pracujemy i która pozwoli nam jeszcze lepiej monetyzować użytkowników zarówno mobilnych jak i desktopowych. A to jeszcze nie wszystko… Mamy innowacyjną rozwiniętą platformę dla graczy na całym świecie - dlaczego by więc nie zacząć robić własnych gier, docierając do potrzeb bardzo znanych nam użytkowników, odpowiadając na ich wątpliwości i uwagi pojawiające się podczas promocji tytułów naszych klientów?

Czego możemy się zatem spodziewać w najbliższej przyszłości?

Jesteśmy młodym, ale już bardzo doświadczonym zespołem, który ma za sobą dwa nieudane podejścia do prowadzenia biznesu - jako wspólnik, podobno taki jest najbardziej wartościowy, bo ogląda każdą złotówkę dwa razy. Nasze plany i pomysły są bardzo szerokie, ale będą też zależały od wsparcia kapitałowego, które uda nam się pozyskać na dalszym etapie rozwoju. Dlatego jeśli zainteresowaliśmy potencjalnego inwestora naszą działalnością, chętnie zapoznamy go z naszą tytułową Wiedźmą i opowiemy więcej!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6398
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.