Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

GfK: Rynek sprzętu IT wciąż rośnie, ale pojawiają się ryzyka

W pierwszej połowie 2021 r. sprzedaż detaliczna na światowym rynku IT wzrosła o 27 proc. i wyniosła niemal 63,9 mld USD, bez rynku Ameryki Północnej - wynika z badania GfK. Analitycy oczekują kontynuacji tego trendu w drugiej połowie roku.
Reklama

W związku z trwającą pandemią konsumenci nadal spędzają więcej czasu pracując i ucząc się w modelach hybrydowych. W związku z tym nadal inwestują w alternatywne lub dodatkowe urządzenia. Światowa sprzedaż komputerów typu desktop lub all-in-one (AIO) odnotowała 26-proc. wzrost obrotów, do poziomu 7 miliardów dolarów, podczas gdy w tym samym okresie ubiegłego roku notowała 9,5-proc. spadek. Z kolei światowa sprzedaż monitorów – niezbędnego wyposażenia komputerów stacjonarnych, a opcjonalnego w przypadku komputerów przenośnych – osiągnęła 37-proc. wzrost i poziom 4,3 miliarda dolarów.

Według badania GfK Consumer Insights Engine 26 proc. zakupów komputerów przenośnych w pierwszym kwartale 2021 r. było spowodowanych wymianą nadal działającego urządzenia na nowe. Odsetek ten jest o 5 p.p. wyższy w ujęciu r/r. Obserwowana tendencja wskazuje, iż sprzedaż komputerów przenośnych znajduje się w niezakłóconym cyklu wymiany urządzeń, pomimo niedawnego spadku ich podaży i pomimo wzrostu ich cen.

Gaming kolejnym czynnikiem wzrostu

Gaming zwiększył sprzedaż klawiatur, myszy komputerowych i zestawów słuchawkowych Wraz z rozluźnianiem ograniczeń pandemicznych i poszukiwaniem przez konsumentów urządzeń skonfigurowanych pod kątem hybrydowej pracy lub nauki, gwałtownie rósł popyt na klawiatury, myszy komputerowe i zestawy słuchawkowe.

- Sprzedaż klawiatur, myszy i zestawów słuchawkowych, zarówno do gier, jak i do użytku biurowego, osiągnęła w pierwszych sześciu miesiącach 2021 r. wartość 2,8 miliona dolarów, co oznacza istotne wzrosty w ujęciu r/r.: o 26 proc. w przypadku klawiatur, o 23 proc. w przypadku myszy i o 38 proc. w przypadku zestawów słuchawkowych. Jednak ich sprzedaż rosła już w 2019 r., czyli w okresie przed pandemią, co oznacza, że COVID-19 zwiększył sprzedaż w bardziej długoterminowy sposób – komentuje Ines Haaga, ekspertka GfK ds. światowego rynku IT /Office. - Konsumenci szczególnie poszukiwali urządzeń z technologią bluetooth, pozwalającą użytkownikom na mobilność, elastyczność, pracę z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie – dodaje.

Wzrost popularności gamingu również nie pozostał bez wpływu na sprzedaż wymienionych kategorii. Sprzedaż klawiatur do gier wzrosła o 30 proc. w pierwszej połowie 2021 roku, osiągając wartość 425 milionów dolarów, co stanowiło 45 proc. światowych przychodów z klawiatur komputerowych. Klawiatury mechaniczne miały mocno ugruntowaną pozycję na masowym rynku gier, zatem w 2021 roku skupiono się na mobilności i elastyczności. W efekcie bezprzewodowe klawiatury do gier zwiększyły swój udział w przychodach z 4 do 10 proc., a mniejsze obudowy, takie jak klawiatury tenkeyless lub te, o wielkości 60 proc. standardowej klawiatury, również zwiększyły swój udział w rynku. Przejście na urządzenia bezprzewodowe i bluetooth było obserwowane także w innych segmentach użytkowników, nie tylko wśród graczy. Za 32 proc. wszystkich przychodów z klawiatur komputerowych innych niż przeznaczone do gier odpowiadały modele obsługujące interfejs bluetooth.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.