Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Google: rynek e-commerce urósł w 2020 roku o 42 proc.

Rynek e-commerce w Polsce urósł w 2020 roku o 42%. W odpowiedzi na boom w handlu online Google wprowadza na polski rynek dwa darmowe narzędzia, które mają ułatwić działalność firm w e-handlu - Grow My Store oraz Nawigator Wyszukiwań Lokalnych.
Reklama
  • Grow My Store to bezpłatne narzędzie od Google, które pomaga sprzedawcom poprawić jakość obsługi klientów online. Oferuje raporty i rekomendacje oparte na analizie obecności w internecie.
  • Nawigator Wyszukiwań Lokalnych analizuje profil firmy w Google i sugeruje, które zmiany właściciel firmy powinien wprowadzić do swojej wizytówki, aby prezentować się bardziej atrakcyjnie.
  • Google oferuje także bezpłatne szkolenia Firmy Jutra, które ruszyły w listopadzie 2020 r. Do końca września 2021 r. skorzystało z nich już ponad 11 tys. firm, a do końca tego roku przeszkolone zostaną kolejne 4 tys.

 

Lepiej zrozumieć potrzeby klienta w sieci

‒ Wskutek pandemii i ograniczeń z nią związanych, rynek e-commerce w Polsce urósł w 2020 roku o 42% . Obecnie już 3 na 4 polskich internautów przynajmniej od czasu do czasu kupuje produkty przez internet. Dodatkowo pandemia zmieniła sposób, w jaki konsumenci robią zakupy. Online stał się miejscem pierwszego wyboru dla klientów, którzy  poszukują informacji na temat produktów i odkrywają te, które chcą kupić  ‒ mówi Hanna Kulawczuk, Product Marketing Manager, Google Polska.

Jak działa Grow My Store?

Narzędzie testuje witryny detaliczne pod kątem 22 wskaźników, pochodzących z kilku badań, które dotyczą najlepszych praktyk w zakresie budowania pozytywnych doświadczeń klientów. Grow My Store zadebiutowało w maju 2019 r. w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Francji. Od tego czasu jego premiery miały miejsce w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Szwecji, Holandii i we Włoszech. Oprócz oceny witryn sprzedawców, nowa wersja pomaga teraz przedsiębiorcom dowiedzieć się, jak poprawić ich obecność w internecie dzięki dostosowanym do potrzeb klientów sugestiom, porównuje ich z najlepszymi w swojej klasie sprzedawcami w swojej branży, pomaga zrozumieć, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej i dodatkowo udostępnia wybrane artykuły i zasoby dotyczące Covid-19.

W czym pomaga Nawigator Wyszukiwań Lokalnych?

Narzędzie dostarcza spersonalizowane wskazówki, które pomogą wyróżnić się firmie w wyszukiwarce i Mapach Google. Nawigator Wyszukiwań Lokalnych dokładnie analizuje profil dirmy w Google i sugeruje, które zmiany właściciel firmy powinien wprowadzić do swojej wizytówki, aby przedsiębiorstwo prezentowało się bardziej atrakcyjnie dla potencjalnych klientów i by widoczne były wszystkie niezbędne informacje. Użytkownik musi wprowadzić nazwę swojej działalności, by po kilku minutach otrzymać wyniki analizy.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.