PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Google: W handlu e-commerce nie można sobie pozwolić na ryzyko “padających serwerów”

Autor: dlahandlu.pl 29 maja 2020 11:00

- Sklepy e-commerce mają dzisiaj do dyspozycji wiele rozwiązań chmurowych, dzięki którym mogą dynamicznie rozwijać biznes, skalować działalność, a także lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów. W e-commerce – podobne jak we wszystkich usługach online – niesamowicie ważna jest niezawodność działania systemów informatycznych. Zwłaszcza dzisiaj, kiedy sprzedaż w internecie rośnie tak znacząco i szybko, nie można sobie pozwolić na ryzyko “padających serwerów” - mówi Magdalena Dziewguć, dyrektor rozwoju biznesu Google Cloud w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rozwiązania chmurowe pozwalają na skalowanie zapotrzebowania na moce obliczeniowe w czasie rzeczywistym, dzięki czemu możemy zapewniać płynność i niezawodność działania systemów, nawet w okresie dynamicznego przyrostu ruchu.

– Dla przykładu, dzięki Google Cloud, nasz partner LPP w okresie kwietnia zwiększył swoją sprzedaż online aż czterokrotnie, a w maju już prawie pięciokrotnie, co zapewniło e-commerce aż 45% udziałów w całym torcie sprzedażowym. To sytuacja bezprecedensowa, a bez wykorzystania narzędzi chmurowych obsłużenie tak wielu klientów po prostu nie byłoby możliwe. Chmura ma również odwrotną zaletę – w sytuacji, gdy ruch w sklepie online jest mniejszy, nie płacimy za niewykorzystane zasoby czy moc obliczeniową. Zawsze ponosimy koszty tylko za to, co było nam potrzebne.
Rozwiązania chmurowe oferują też sklepom e-commerce możliwość tworzenia ogromnego repozytorium danych, czyli gromadzenia zasobów danych w jednym miejscu. Dzięki temu organizacje mogą tworzyć i otrzymywać kompleksowe raporty w krótkim czasie, przygotowane w oparciu o analizę informacji z wielu rozproszonych systemów i źródeł. Daje to duże korzyści – różne zespoły mogą w łatwy sposób, w czasie rzeczywistym, pracować z zebranymi informacjami na potrzeby sprzedaży, marketingu i logistyki. Dzięki temu możemy wykorzystać np. sztuczną inteligencję do precyzyjnego prognozowania popytu, co znacząco wpływa na oszczędności, minimalizując nadmierne zapasy i zwalniając miejsce w magazynach – tłumaczy Magdalena Dziewguć.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6526
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,32

  • Śr

    4,49

  • Min

    3,87

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.