Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Hadatap dostawcą technologii RFID m.in. do Orlenu i Poczty Polskiej

PKN Orlen, Poczta Polska, biblioteki Uniwersytetu Jagiellońskiego to tylko część firm i instytucji, które już skorzystały z technologii RFID oferowanej przez polską firmę Hadatap
Reklama

Dzięki technologii nie zaginie żadna paczka pocztowa, nadana na lotnisku walizka, koszula w pralni, a podczas ewakuacji dużego biurowca w okamgnieniu będzie można sprawdzić, czy wszyscy bezpiecznie opuścili budynek.

Hadatap powstała w 2006 roku. Twórcy tej polskiej firmy postanowili wykorzystać i rozwinąć potencjał drzemiący w mało wtedy znanej technologii RFID (ang. Radio Frequency Identification), wykorzystującej do identyfikacji fale radiowe.

- Po raz pierwszy zastosowano ją podczas II Wojny Światowej do rozpoznawania samolotów (wróg czy przyjaciel). Pierwsze komercyjne użycie miało miejsce dopiero w latach 70. ubiegłego wieku, ale przełom istotny z punktu widzenia naszej firmy nastąpił w 2005 roku. Właśnie wtedy organizacja GS1 odpowiedzialna za standaryzowanie m.in. kodów kreskowych, zdecydowała o utworzeniu standardu UHF (ang. Ultra High Frequency). Fale ultra wysokiej częstotliwości dały nam nowe niesamowite możliwości. Tu w Polsce, ale nie tylko dla Polski – mówi Artur Czarzyński, prezes Hadatap Sp. z o.o.

Chip i 100 proc. skuteczności

Przedmioty znakuje się specjalnymi identyfikatorami RFID (etykiety, karty, tagi, breloczki, opaski), zawierającymi chip z danymi oraz antenę, która pozwala na komunikację i zasilanie taga z czytnikiem. Stosowany przez Hadatap standard zwany RAIN RFID pozwala na identyfikację otagowanych przedmiotów z odległości nawet kilkudziesięciu metrów. Ponadto technologia ta daje możliwość odczytu wielu rzeczy jednocześnie, co pozwala oszczędzić czas potrzebny na rozpoznawanie np. konkretnych towarów.

Kody kreskowe do lamusa

- Operujemy technologią, której skuteczność – co potwierdzają testy – wynosi aż 99,5-100 proc. Ułatwiamy dzięki niej życie i pozwalamy na osiąganie większych zysków. Weźmy przykład - dzięki RAIN RFID możemy w magazynie dokonać inwentaryzacji w czasie rzeczywistym. Mamy podgląd stanu magazynowego „na żywo”, nawet jeśli jego powierzchnia przekracza 30 tys. m kw. Bez tej technologii przegląd takiej przestrzeni mógłby trwać nieprzerwanie wiele dni, nigdy nie dając 100 proc. efektu. RFID to pełna przejrzystość procesów, kontrola, dokładność, eliminacja błędów i wydajność – tłumaczy Artur Czarzyński z Hadatap.

Hadatap ma na koncie realizację ponad 150 dużych projektów RFID, m.in. dla multienergetycznego koncernu PKN Orlen S.A. (znakowanie kolejowych cystern paliwowych) czy bibliotek Uniwersytetu Jagiellońskiego (tagowanie zbiorów). 

Ostatnio do listy klientów dołączył narodowy operator pocztowy Poczta Polska. Na początku stycznia 2022 r. ruszyła pierwsza faza testów technologii RFID - jednocześnie w trzech sortowniach: w Pruszczu Gdańskim, Szczecinie i Zabrzu, przez które przechodzi ok. 50 mln przesyłek paczkowych i listowych miesięcznie. Pozwoli to firmie precyzyjniej lokalizować przesyłki oraz przyspieszyć proces ich doręczenia do milionów klientów w Polsce. Warto podkreślić, że technologia RFID na tę skalę nie była dotąd testowana nigdzie indziej na świecie. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.