Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Handel: 3 na 4 przedsiębiorstwa planują wdrożenia IT

Aż 85 proc. przedstawicieli kadry zarządzającej sektora detalicznego ocenia, że sama digitalizacja to za mało, a branża potrzebuje zróżnicowanych strategii wspieranych danymi. W branży handlowej dominuje pogląd, że aby uzyskać zadowalający zwrot z inwestycji, cyfryzować się trzeba szybciej.
Reklama
  • Firma konsultingowa BDO przygotowała raport oparty na badaniu przedstawicieli kadry kierowniczej.
  • Główny wniosek z raportu „2021 Retail Digital Transformation”, to pilna potrzeba wdrożeń IT w sektorze handlu.
  • 3 na 4 przedsiębiorstwa handlowe planują inwestycje w technologie cyfrowe.

 

Firma konsultingowa zapytała przedstawicieli kadry kierowniczej wyższego szczebla o plany i wyzwania związane z cyfrową transformacją ich organizacji. Kadra c-level ma bardzo konkretne oczekiwania - spodziewają się szybkiego wzrostu przychodów, najlepiej w ciągu roku. Aż 97 proc. przewiduje w tym samym okresie wzrost rentowności. No i dosłownie wszyscy ankietowani (100 proc.!) deklarują, że wdrożone rozwiązania zdecydowanie przyczynią się do osiągnięcia bądź przekroczenia oczekiwanych wyników biznesowych. Handel pilnie potrzebuje innowacji IT.  

W jakie rozwiązania IT inwestują detaliści?

W handlu nie chodzi już tylko o produkty. Coraz bardziej istotne stają się doświadczenia konsumentów. Dlatego jednym z kluczowych obszarów inwestowania detalistów w technologie jest dziś obsługa klienta. Sprzedawcy skupiają się na bezproblemowej, wygodnej oraz jak najbardziej spersonalizowanej obsłudze zakupów, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. 

Wg danych PWC, aż 86 proc. konsumentów jest w stanie zapłacić więcej za doskonałą obsługę klienta, a 32 proc. klientów odejdzie od sklepu lub marki po zaledwie jednym negatywnym doświadczeniu. Firmy handlowe będą zatem w najbliższej przyszłości konkurować ze sobą nie produktem czy ceną, ale właśnie obsługą klienta. PWC ocenia, że odsetek firm inwestujących w wielokanałowe doświadczenia konsumentów wzrósł w ciągu ostatniej dekady (od 2010 do 2020 roku) z 20 do 80 proc.

– Konkurencja w handlu detalicznym jest dziś ogromna. Dobry produkt to za mało, trzeba zadbać o klienta. Ten, kto tego nie zrobi, wypadnie z gry – tłumaczy Adam Sienkiewicz, Head of Sales z firmy Sagra Technology, dostawcy systemów klasy SFA, CRM i Business Intelligence. – Sprzedawcy coraz więcej inwestują w obsługę klientów i umożliwiają im zakupy na platformie internetowej za pośrednictwem różnych urządzeń, wykorzystując dodatkowo narzędzia takie jak czaty czy media społecznościowe. W sklepach stacjonarnych wykorzystują natomiast szereg rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji czy lokalizacji, które służą personalizacji i pomagają w budowaniu długofalowych relacji – dodaje. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.