PARTNER PORTALU

Innowacyjny sklep Carrefoura ruszył w Chinach

Autor: dlahandlu.pl 23 maja 2018 13:26

Innowacyjny sklep Carrefoura ruszył w Chinach Fot. Shutterstock.com

Wygląda na to, że Carrefour rzucił wyzwanie Alibabie i chce konkurować z chińskim gigantem na jego rodzimym rynku. Wraz ze swoim partnerem, firmą Tencent, francuski detalista  otworzył właśnie pierwszy supermarket typu high-tech w Szanghaju. Przypomina on supermarkety Hema, nazywa się "Carrefour, Le Marché" i ma około 4 000 mkw.

Podobnie jak Hema (sieć rozwijana przez Alibabę), sklep Carrefoura oferuje bezpłatną usługę dostawy zamówień online oraz zaprasza klientów do otwartej kuchni, w której mogą przygotować świeże produkty i spożywać je na miejscu. Główną atrakcją jest jednak rozwiązanie płatnicze.

Kupujący mogą założyć specjalne konto, gdy wejdą do sklepu, używając technologii rozpoznawania twarzy, a następnie mogą je dołączyć do swojego profilu WeChat, sieci społecznościowej, skupiającej ponad miliard użytkowników w Chinach. Kolejnym etapem procesu zakupowego jest skanowanie artykułów spożywczych za pomocą smartfona. Skanowanie twarzy przy bezobsługowej kasie wystarczy, aby potwierdzić płatność za pomocą aplikacji WeChat Pay.

- W kraju, w którym można załatwić praktycznie wszystko za pomocą smartfona, sklepy fizyczne muszą podążać za konsumentami. Sklep powinien stać się miejscem spotkań, w którym spędza miło czas - powiedział CEO Carrefour China, Thierry Garnier. Uważa on, że ​​Chiny są "laboratorium detalicznym", w którym Carrefour może wprowadzać bardziej innowacyjne rozwiązania.

Carrefour od dłuższego czasu borykał się z problemami na chińskim rynku, a nawet rozważał sprzedaż swojego oddziału w tym kraju. Dyrektor generalny sieci, Alexandre Bompard, wybrał jednak inną ścieżkę i podpisał umowę z chińską firmą Tencent. Le Marché jest pierwszym namacalnym efektem tej współpracy. Wkrótce Carrefour ma otworzyć dwa kolejne sklepy high-tech, placówki ruszą w Shenzen.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9865
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,26

  • Śr

    4,23

  • Min

    3,37

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.