Kroger łączy siły z Microsoftem i rzuca wyzwanie Amazonowi

Sieć amerykańskich supermarketów wyposażyła dwie swoje lokalizacje - w Monroe (Ohio) i Redmond w stanie Waszyngton - w zaawansowane technologicznie systemy, wykorzystujące infrastrukturę chmury Azure Microsoftu.
Cyfrowy system wyświetlania regałów (EDGE) pokaże kupującym ceny w czasie rzeczywistym, udostępni informacje promocyjne oraz informacje o wartości odżywczej produktów. Korzystając ze zintegrowanej aplikacji, kupujący będą mogli również tworzyć listy zakupów i będą kierowani w czasie wizyty w sklepie ku wybranym przez siebie produktom.
System będzie również wykorzystywał analitykę wideo do powiadamiania pracowników sklepu o braku zapasów oraz informowania klientów w sytuacji, gdy pożądany przez nich towar nie będzie dostępny.
Firmy zamierzają sprzedawać tę technologię innym sprzedawcom detalicznym.
- Nasze partnerstwo łączy światowej klasy kompetencje Kroger w branży spożywczej z mocą Azure i Azure AI - powiedział CEO Microsoftu, Satya Nadella. - Razem zmienimy definicję zakupów dla milionów klientów zarówno Kroger, jak i innych sprzedawców detalicznych na całym świecie, ustanawiając nowy standard dla innowacji w branży - dodał.