Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Liczba użytkowników Facebooka spadła pierwszy raz w historii

Dzienna liczba aktywnych użytkowników Facebooka spadła w czwartym kwartale po raz pierwszy w historii - do 1,929 mld z 1,93 mld kwartał wcześniej. Rynek oczekiwał wzrostu do 1,95 mld.
Reklama

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników wyniosła 2,91 mld wobec konsensusu na poziomie 2,95 mld.

Meta (dawniej Facebook) pokazała gorsze od oczekiwań wyniki za czwarty kwartał 2021 r. oraz rozczarowujące prognozy przychodów. W efekcie akcje spółki w handlu posesyjnym spadły o blisko 23 proc.

Zysk Mety na akcję wyniósł 3,67 USD wobec oczekiwanych przez rynek 3,84 USD. Przychody koncernu wyniosły 33,67 mld USD, a rynek spodziewał się, że sięgną 33,4 mld USD.

Meta prognozuje, że w pierwszym kwartale 2022 roku jej przychody znajdą się w przedziale od 27 do 29 mld USD. Analitycy spodziewali się, że w pierwszych trzech miesiącach 2022 roku koncern będzie miał 30,15 mld USD przychodów. Spółka zauważyła, że z powodu wysokiej inflacji oraz zakłóceń w łańcuchach dostaw zmniejszyły się budżety wielu reklamodawców.

Ponadto, firma ocenia, że zmiany w ustawieniach prywatności, utrudniające personalizację reklam, wprowadzone przez Apple będą ją kosztowały w tym roku 10 mld USD.

Założyciel i prezes spółki Mark Zuckerberg ostrzegł również inwestorów przed rosnącą konkurencją. "Ludzie mają wiele możliwości wyboru sposobu spędzania czasu, a aplikacje takie jak TikTok rozwijają się bardzo szybko" - powiedział w rozmowie z analitykami.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.