PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Najbogatsi postawią na zrównoważony rozwój i technologie

Autor: pr 4 sierpnia 2020 10:07

Jak wynika z World Wealth Report 2020 wskaźnik HNWI (High Net Worth Individual), który określa osoby dysponujące majątkiem w wysokości minimum 1 mln USD, wzrósł o prawie 9 proc. w 2019r., mimo światowego spowolnienia gospodarczego, międzynarodowych wojen handlowych i napięć geopolitycznych. Mimo dynamicznej sytuacji gospodarczej, najzamożniejsze osoby planują przeznaczyć 41 proc. swojego portfela na produkty z obszaru zrównoważonych inwestycji do końca 2020 roku, a 46 proc. do końca 2021 roku. Pojawia się też duża potrzeba hiper-personalizacji.

Rosnące zainteresowanie zrównoważonym inwestowaniem daje firmom możliwość zaangażowania się w przedsięwzięcia o wysokim potencjale. W segmencie osób ze wskaźnikiem ultra-HNWI, zrównoważone inwestowanie wchodzi w znaczącą dynamikę. Podczas gdy 27 proc. osób HNWI ogółem wyraziło zainteresowanie takimi produktami, 40 proc. osób ultra-HNWI było skłonnych w nie zainwestować.Najbardziej zamożne osoby planują przeznaczyć aż 41 proc. swojego portfela na produkty z obszaru zrównoważonych inwestycji do końca 2020 roku, a 46 proc. do końca 2021 roku. Firmy zarządzające majątkiem dostrzegły ten trend i są przygotowane do zaspokojenia popytu, ponieważ 80 proc. z nich oferuje obecnie różne opcje takich rozwiązań.Głównymi powodami zainteresowania najbogatszych zrównoważonymi inwestycjami są wyższe zyski i niższe ryzyko - 39 proc. oczekuje wyższych zysków z takich produktów, podczas gdy 33 proc. postrzega zrównoważone inwestycje jako zdrowe i mniej spekulacyjne.

Możliwości cyfrowe stały się kluczowe dla zapewnienia ciągłości działania firm zarządzających majątkiem. Hiperspersonalizowane oferty zasilane przez sztuczną inteligencję, analitykę i inne technologie mogą sprostać zmieniającym się oczekiwaniom najbogatszych.
Przed wybuchem pandemii koronawirusa (styczeń-luty 2020 r.), inwestorzy informowali, że są najmniej zadowoleni z punktów kontaktowych związanych ze spersonalizowanymi informacjami lub usługami, a ponad 60 proc. HNWI zgłaszało niezadowalające doświadczenia podczas prób dostępu do informacji o nowych ofertach zarządzania majątkiem lub informacji rynkowych. Najzamożniejsi w wieku 50-59 lat byli najbardziej niezadowolone ze swoich doświadczeń związanych z dostępem do informacji i usług o wartości dodanej.

Niezbyt dobre doświadczenie klientów związane z dostępem do informacji i usług o wartości dodanej jest dla najbardziej zamożnych klientów straconą szansą. Ponad 40 proc. badanych, twierdziło, że dobre doświadczenia w punktach kontaktowych mają głęboki wpływ na ich ogólne wrażenie o firmie, a to prawdopodobnie wzrośnie w związku z COVID-19.
Podczas gdy tylko 26 proc. menedżerów majątkowych zalicza konkurencję BigTech do najbardziej potencjalnych czynników zakłócających, osoby HNWI z pewnością uważają, że BigTech może prześcignąć firmy już istniejące, jeśli chodzi o dostęp do informacji i usług o wartości dodanej. 74 proc. najbogatszych deklaruje gotowość do rozważenia oferty BigTech w zakresie zarządzania majątkiem, skacząc do 94 proc. spośród 22 proc. HNWI, które twierdzą, że mogą zmienić swoją główną firmę zarządzającą majątkiem w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6338
Ilość aktualnych ofert: 470250

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,99

  • Śr

    8,33

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.