Nowa technologia pozwoli klientowi płacić już w przymierzalni

Mastercard opracował Retail Mirror we współpracy z Oak Labs i Panasonic, a technologia wykorzystuje smartfon do płacenia za przedmioty prosto z przymierzalni. W razie potrzeby lustro zmienia się w interfejs klienta. Po zakupie przedmiotów klienci mogą je zamówić do domu lub zabrać od razu.
Podobnie jak w innych przypadkach interaktywnych przymierzalni, klient może również przyjrzeć się kolorom i rozmiarom dostępnym w sklepie. Na podstawie wcześniejszych zakupów doradca w czasie rzeczywistym może również zaproponować inne produkty.
- Retail Mirror pozwala sprzedawcom zaoferować klientom pełne doświadczenie zakupowe, włącznie z wygodą zakupów jak w sklepie internetowym i koncentracją na użytkowniku. Jednakże lustro, dzięki udostępnianiu informacji w czasie rzeczywistym i opcji zakupu dowolnego przedmiotu, może także odwieść klientów od kupowania, co stanowi faktyczne ryzyko w procesie konsumenckim - powiedział Henri Dewaerheijd, country manager.
Sklep z Nowego Jorku przetestował już Retail Mirror w zeszłym roku, teraz pojawi się ono w kilku sklepach na całym świecie.
Retail Mirror wpisuje się również w trend rosnącej popularności dokonywania płatności w alternatywny sposób, zamiast skupiać się wyłącznie na gotówce lub tradycyjnych kartach kredytowych. Według Mastercard, europejski konsument wydał dodatkowe 145 proc. środków więcej za pośrednictwem "bezkontaktowych" usług płatniczych w 2017 r. W sklepach, w których dopuszczono ten rodzaj płatności sprzedaż wzrosła o 42 proc.