Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Office Depot napędza zmiany dzięki SAS Customer Intelligence 360

Wyższy poziom automatyzacji i cyfryzacji procesów biznesowych przekłada się na wzrost przychodów. W czasach niepewności oraz kryzysu wywołanego pandemią, lepiej radzą sobie firmy, które już wcześniej zainwestowały w rozwiązania cyfryzujące i automatyzujące procesy biznesowe. W nowej rzeczywistości dane są najpewniejszą walutą. Przykład współpracy Office Depot Europe i SAS zdaje się to potwierdzać.
Reklama


W przeszłości marketing detaliczny był miksem przesyłek pocztowych, e-maili i promocji w sklepie. Obecnie technologie cyfrowe umożliwiają sprzedawcom nawiązywanie kontaktu z klientami na niezliczone sposoby.
Jednak wraz z nowymi możliwościami pojawiają się dodatkowe trudności. Podczas gdy technologia ułatwiła marketerom wykorzystanie danych klientów do personalizacji kampanii, cyfryzacja handlu zmieniła sposób, w jaki konsumenci wchodzą w interakcje z firmami. Kupujący są już przyzwyczajeni do szybkich, intuicyjnych i spersonalizowanych zakupów. Jeśli ich nie dostaną od jednego sprzedawcy, poszukają u innego.

Office Depot Europe z siedzibą w Holandii jest dostawcą rozwiązań dla miejsc pracy w całej Europie. Organizację tworzy 14 biur, obsługujących 30 krajów, także poprzez sieć partnerów biznesowych. Oprócz zmieniających się wymagań klientów detalista musi mierzyć się z rosnącą liczbą kampanii online i offline, funkcjonowaniem na rynkach posługujących się różnymi językami i walutami oraz pracą z rozproszonymi zespołami marketingowymi. Firma potrzebowała sposobu na konsolidację swoich działań.

W poszukiwaniu uproszczeń w architekturze IT

W przeszłości Office Depot Europe opierał się na marketingu push, wysyłając rocznie około 100 milionów listów do klientów indywidualnych i firm. Widząc zmianę rynku w kierunku personalizacji, firma starała się koncentrować na marketingu w oparciu o analizę dotychczasowych zachowań zakupowych zamawiających oraz ich indywidualne upodobania.

- Zastanawialiśmy się, jak ustrukturyzować nasze dane, udostępnić je szerzej i wykorzystać do celów marketingowych — mówi Sandy Kirchhoff, starszy kierownik ds. planowania marketingowego i marketingu klientów w Office Depot Europe.

Jednak dotychczasowa architektura IT firmy sprawiła, że zmiany na poziomie przedsiębiorstwa nie należały do najłatwiejszych. System opierał się na rozwiązań punktowych, które nie były w pełni zintegrowane, a przez to także wymagające w utrzymaniu. Firma szukała lepszego sposobu zarządzania danymi, które przełoży się również na poprawę obsługi klienta.

Rozpoczęto poszukiwania kompleksowej platformy marketingowej – takiej, która zapewniłaby spójność, skalowalność i przejrzystość, aby pomóc marketerom planować i zarządzać działaniami we wszystkich regionach i kanałach oraz szybciej reagować na zmiany. W tym celu Office Depot Europe zwrócił się do SAS, wieloletniego partnera w zakresie analityki.

Organizacja oparta na danych

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.