Pięć megatrendów cyfrowych kształtujących rynek handlu

W 2018 roku rynek handlu będzie pod wpływem pięciu najważniejszych megatrendów związanych z transformacją cyfrową. Są one efektem gwałtownego wzrostu znaczenia takich elementów jak: super aplikacje, dane dotyczące konsumentów, systemy subskrypcyjne, portfele mobilne i nowe technologie dla sklepów stacjonarnych.
Jak szacuje Euromonitor, w 2018 r. liczba globalnych internautów wyniesie 3,6 miliarda osób, co oznacza że prawie połowa populacji na świecie korzysta z Internetu. Natomiast 53 proc. konsumentów podłączonych do sieci zgłasza, że bez wspomnianego dostępu do Internetu nie poradziłaby sobie.
28 proc. internautów co najmniej raz w tygodniu korzysta z telefonu, aby porównywać ceny w sklepie. Natomiast 24 proc internautów równie często korzysta z telefonu by kupić towar lub usługę.
Przeczytaj także:
Euromonitor wymienia pięć najbardziej wpływowych trendów technologicznych, które zmienią kształt handlu w 2018 roku.
1 Życie cyfrowe koncentruje się w super aplikacjach.
Przeczytaj także:
Aplikacje mobilne rozwijają się w oparciu o indywidualne aktywności realizowane poprzez telefony komórkowe. Do najbardziej popularnych należą: przeglądanie internetu, wysyłanie i odbieranie maili i wiadomości a także korzystanie z aplikacji do obsługi wiadomości. To, w którym kierunku zmierza Internet w kwestii aplikacji moblilnych najlepiej pokazują Chiny. Chińskie super aplikacje, takie jak WeChat, są przykładem tego, jak integrować kanały i platformy.
W takim otoczeniu, firmy technologiczne mogą stać się pośrednikami przy większej liczbie transakcji konsumenckich, a tym samym kontrolować relacje z użytkownikami końcowymi. Ponadto, super aplikacje mogą przyspieszyć ogólną transformację cyfrową.
2 Dane stały się nową walutą
Dane stały się najcenniejszym na świecie towarem, a technologia odgrywa kluczową rolę w umożliwianiu markom tworzenia spersonalizowanej oferty. Przykładem może być firma L'Oréal, która sprzedaje szczotkę do włosów podłączoną do urządzenia cyfrowego – analizuje ona włosy użytkownika, w tym siłę użytą podczas szczotkowania, a także liczbę pociągnięć. Zaawansowana technologicznie szczotka przenosi te dane do aplikacji mobilnej, która zapewnia użytkownikowi ocenę, a także oferuje porady dotyczące włosów i spersonalizowane propozycje produktów.
3 Bycie stale zalogowanym
Digitalizacja wzmacnia stare modele subskrypcji, takie jak regularne dostawy czy prenumeraty. Teraz, subskrypcje odkrywają nowe obszary konsumpcji, takie jak rozrywka. Oczekuje się, że Internet Rzeczy (IoT) jeszcze bardziej pobudzi modele biznesowe subskrypcji.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
-
Zuzanna 2018-08-31 17:44:46
Megatrendy megatrendami, ale póki handel nie będzie w stanie równolegle obsługiwać i klientów offline i online z uwzględnieniem specyfiki tych grup klientów to niewiele z tego wykorzystamy. Dotyczy oczywiście zarówno handlu detalicznego i hurtowego.
- Wt 19:05 Gatta z ochroną przed wierzycielami
- Wt 17:47 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- Wt 17:40 Sanepid przegrywa w sądzie
- Wt 17:38 FM Logistic kontynuuje współpracę z Purella Superfoods
- Wt 17:35 Komisja rodziny za projektem o czternastej emeryturze
- Wt 15:44 Mateusz Kolański członkiem rady nadzorczej VRG
- Wt 15:09 Morawiecki: ponad 700 mln zł z tarczy branżowej już na kontach firm
- Wt 15:04 Startuje sieć małych magazynów
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
Empik opracował algorytm, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych...
-
CCC zawiązuje grupę podatkową
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Praga Południe (Kamionek), Stanisława Augusta, 95.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Nadodrze (Śródmieście), Stanisława Dubois, 62.36 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Sielce), Dolna, 101.47 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa, Narwik, 54.00 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.