Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Pięć najważniejszych tematów związanych z technologią w handlu, poruszanych na Twitterze

Firma analityczna GlobalData opublikowała pięć najważniejszych terminów, związanych z tematem technologii w handlu detalicznym, które na Twitterze w trzecim kwartale 2019 r. publikowały osoby kluczowe w firmach. Są to: e-commerce, innowacje, sztuczna inteligencja, transformacja cyfrowa oraz customer experience (doświadczenie zakupowe).
Reklama

e-commerce – wymieniony 1359 razy

Głównymi tematami dyskusji na temat trendów technologicznych w sprzedaży detalicznej w trzecim kwartale były: wybór odpowiedniej platformy e-commerce i najlepszych strategii marketingu treści e-commerce.

- Stworzenie udanego biznesu e-commerce zależy od wyboru odpowiedniej platformy, z opcjami od open source, po chmurę i oprogramowanie jako usługę (SaaS). Według Jessiki Bruce, influencerki i ekspertki e-commerce, niezbędnymi elementami sukcesu są: identyfikacja potrzeb biznesowych oraz grupy docelowej, staranne badania i kalkulacja kosztów – napisano w raporcie GlobalData.

- Po uruchomieniu działalności e-commerce marketing jej treści jest jeszcze ważniejszy. Analityka handlu elektronicznego odgrywa kluczową rolę w definiowaniu strategii marketingowych – dodano.

innowacje – wymieniony 323 razy

Tematem często podejmowanym na Tweeterze były innowacyjne strategie, które muszą przyjąć sprzedawcy detaliczni aby przetrwać i konkurować ze sprzedawcami internetowymi. Dyskusja była napędzana sukcesem internetowej sprzedaży Amazon Prime Day w lipcu, która przekroczyła sprzedaż w Black Friday.

- W tym roku ogłoszono już ponad 7 000 zamknięć sklepów detalicznych. To efekt przestarzałych strategii i konkurencji ze strony sprzedawców internetowych. Równolegle do zamknięć, detaliści zapowiadali otwarcia nowych sklepów. Zazwyczaj przyjmują one nowe modele biznesowe, takie jak podejście wielokanałowe. Zapewniają również innowacyjne doświadczenia w sklepie – oceniają analitycy GlobalData.

sztuczna inteligencja – wymieniony 290 razy

- Sposób, w jaki klienci robią zakupy, przeszedł znaczną transformację na przestrzeni lat. Nowe technologie i sztuczna inteligencja (AI) mogą odegrać kluczową rolę w przyszłości – głosi raport GlobalData.

transformacja cyfrowa – wymieniony 207 razy

Cyfryzacja w handlu detalicznym i jej wpływ na sposób, w jaki klienci robią zakupy, stanowiły szeroko omawiany temat na Tweeterze.

- Inwestowanie w technologię cyfrową jest niezbędne, aby detaliści odnieśli sukces w przyszłości. Klienci szukają nowych sposobów robienia zakupów, takich jak system „click & collect” oraz wirtualne systemy sprzedaży w celu poprawy jakości obsługi – głosi raport. - Technologia cyfrowa może pomóc detalistom, dostarczając dane o ich zapasach, przenosząc sprzedaż online do fizycznych sklepów i oferując elastyczne opcje dostawy – oceniają analitycy.

doświadczenie zakupowe – wymieniony 158 razy

Poprawa doświadczenia zakupowego w celu pozyskania lojalnych klientów była jednym z najczęściej omawianych tematów w trzecim kwartale. Według jednego z wpisów, 70% doświadczenia zakupowego zależy od tego, jak klient czuje się potraktowany.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum