Podczas Black Friday Polacy płacili głównie BLIKiem
W Black Friday 50% internautów wybrało płatność BLIK-iem, 35% Pay-By-Link (PBL) i 35,5% kartą.
Tegoroczny Black Friday był wyjątkowy ze względu na panującą pandemię, która skłoniła wiele sklepów, zarówno online jak i stacjonarnych, do wprowadzenia przecen już na kilka tygodni przed weekendem wyprzedaży.
Według danych Tpay, Polacy często decydowali się na zakupy w okresie 27-30 listopada. Jednak Black Friday przyciągnął o 49% więcej klientów niż Cyber Monday. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się trzy branże, które odnotowały następujące wzrosty w średniej wartości koszyka: Moda i akcesoria +26%, Zdrowie i uroda +10,3% oraz AGD/RTV i elektronika +4,8%. Średnia wartość koszyka z uwzględnieniem wszystkich metod płatności wzrosła o 10% w stosunku do koszyka z całego listopada. Największe zmiany w wartości zakupów były zauważalne w Modzie i akcesoriach, gdzie transakcje BLIK-iem wzrosły o 9%, kartą o 21% i PBL o 11%.
27 listopada br. odnotowano również największą liczbę transakcji online. Średnio wskaźnik ten wzrósł o 211% w stosunku do pozostałych dni listopada, gdzie AGD/RTV i elektronika to +205%, Zdrowie i uroda +278%, a w Moda i akcesoria +280%.
Konsumenci najczęściej dokonywali transakcji BLIKIEM, PBL i kartą, które stanowiły odpowiednio w Elektronice i RTV/AGD: 50%, 35% i 15%, w Modzie i akcesoriach: 56%, 36% i 8%, a w Zdrowiu i urodzie: 54%, 39% i 7%.
- Zainteresowanie Black Friday konsekwentnie wzrasta i cieszy się wysokim zainteresowaniem wśród Polaków. Choć najbardziej oblegane branże, czyli elektronika, moda i uroda, nie ulegają zmianie od kilku lat, to wybór metod płatności przechodzi transformację. W tym roku BLIK był najpopularniejszą metodą płatności, szczególnie w branży Moda i akcesoria, gdzie stanowił 55% wszystkich transakcji, choć PBL nadal był pierwszym wyborem kupujących w Zdrowiu i urodzie. W branży AGD/RTV i elektronice również dominował BLIK, który stanowił 50% transakcji - komentuje Paweł Działak, CEO operatora płatności Tpay.

- 19:29 KIG: szczyt bezrobocia przypadnie na luty i marzec - wyniesie ok. 6,5 proc.
- 19:05 PRCH: Potrzebujemy handlowych niedziel, można to pogodzić z przestrzeganiem...
- 17:01 Puda: Polska zaniepokojona przepisami dot. sprzedaży żywności w Czechach
- 16:52 Badanie: Europejczycy chcą wydawać pieniądze na zwiększanie wygody w domu
- 15:28 Prezes Sfinksa: Jesteśmy w bardzo trudnej sytuacji
- 15:20 Szykują się zmiany legislacyjne dotyczące zatrudnienia cudzoziemców
- 15:12 Drobiowe kęski pieczone od ZM Pekpol
- 15:08 Przyszłość centrów handlowych. Na horyzoncie zmiany nawyków zakupowych i...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
UOKIK przebadał pieluchy dla dzieci - Pampers wypada blado
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
-
Franczyza w Sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
-
Barbora rusza z e-sklepem w Warszawie. Do maja darmowa dostawa
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 4 Franczyza w Sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
- 5 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 6 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Służewiec), Bełdan, 48.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Nadodrze (Śródmieście), Stanisława Dubois, 62.36 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Nadodrze (Śródmieście), Józefa Rostafińskiego, 35.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Stegny), Egejska, 63.50 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.