Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Polska będzie centrum chatbotów i voicebotów. Efecte i InteliWISE łączą siły

Efecte, notowana na fińskiej giełdzie spółka technologiczna, wkracza nad Wisłę. Na bazie przejętego InteliWISE i w oparciu o rodzimych specjalistów AI rozbuduje w Polsce centrum kompetencji R&D dla technologii AI całej firmy. W Polsce chce zdobyć kolejnych klientów – zarówno duże firmy, jak i z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Reklama
  • Efecte chce zwiększyć innowacyjność i konkurencyjność. Rozbuduje w Polsce centrum kompetencji R&D dla technologii AI całej firmy.
  • Rozwiązania InteliWISE, dopasowane do polskiego klienta, będą integralną częścią komplementarnego software’u Efecte.
  • Automatyzacja usług z wykorzystaniem np. chatbotów czy voicebotów ma zwiększyć wydajność organizacji i firm w Europie.

Efecte to notowana na fińskim NASDAQ firma informatyczna, zajmująca się oprogramowaniem klasy ITSM, HR i Asset Management. Spółka zatrudnia blisko 150 osób, a w ostatnim roku wypracowała 17,8 mln euro przychodów. Teraz swoją technologię wzmocni rozwiązaniami AI autorstwa polskiego InteliWISE.

Właśnie sfinalizowano proces przejęcia warszawskiej firmy specjalizującej się w usługach opartych na konwersacyjnej sztucznej inteligencji. To spółka mająca na koncie ponad 200 zrealizowanych w ciągu kilkunastu lat wdrożeń i technologię opatentowaną w USA.

Współpraca Efecte i InteliWISE 

Fiński inwestor planuje pozyskać nad Wisłą kolejnych klientów – zarówno duże firmy, jak i z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Efecte chce zwiększyć innowacyjność i konkurencyjność w skali europejskiej, dlatego w Polsce rozbuduje centrum kompetencji R&D dla technologii AI całej firmy.

W planach jest też poszerzenie tutejszego zespołu o konsultantów dostarczających usługi typu service desk oraz do automatyzacji i cyfryzacji procesów biznesowych, wspierających spółkę także na fińskim, szwedzkim, niemieckim i hiszpańskim rynku.

– Automatyzacja przy wykorzystaniu AI jest dziś fundamentem skutecznej cyfryzacji firm. Dlatego postawiliśmy na InteliWISE. Przekonały nas zaawansowane rozwiązania firmy, w tym technologia konwersacyjnej sztucznej inteligencji, bardzo mocny zespół R&D, a także potencjał polskiego rynku, na który zdecydowanie stawiamy. Wierzę, że nasz komplementarny produkt trafi w potrzeby tutejszych przedsiębiorców, chcących w innowacyjny sposób rozwijać biznes, zmniejszając koszty i zwiększając przychody – mówi Niilo Fredrikson, CEO Efecte. - Rozbudowywane w Polsce kompetencje AI oraz tzw. uczenia maszynowego, pomogą realizować naszą europejską strategię. Chcemy przyczynić się do współtworzenia silnych europejskich firm, zdolnych do konkurowania na arenie międzynarodowej – dodaje.

Autorska technologią InteliWISE

W Polsce, w ramach realizowanego projektu NCBR, rozwijane będzie m.in. narzędzie umożliwiające szybsze wdrożenie polsko-fińskich rozwiązań do rodzimych małych i średnich firm, którym często brak wyspecjalizowanych ekspertów czy wiedzy o przydatności botów w codziennej pracy.

Rozwiązania InteliWISE, dopasowane do polskiego klienta, będą integralną częścią komplementarnego software’u.

– Korzyści płynące z tej transakcji idą w parze z naszymi aspiracjami i celami. InteliWISE jako jedna z pierwszych firm w kraju rozwijała AI i chatboty. Innowacje napędzane sztuczną inteligencją przenikają coraz więcej obszarów, w tym tradycyjne usługi HR i wsparcie pracowników. Wykorzystanie m.in. botów jest dziś naturalnym wyborem, bo rozwiązuje codzienne problemy w konwersacyjnym trybie, przy możliwie najniższym koszcie obsługi. Wypracowane przez nas know-how będzie wykorzystywane na rynkach europejskich, a jednocześnie kompleksowa platforma Efecte z autorską technologią InteliWISE, trafi do polskich firm – komentuje Marcin Strzałkowski, CEO InteliWISE.

Polsko-fiński pomysł na sukces

Przedstawiciele Efecte podkreślają, że przejęcie InteliWISE wpisuje się w motto firmy: „Digitalize and Automate, made in Europe”.

– Ważnym elementem naszych działań jest wsparcie cyfryzacji w oparciu o koncept tzw. europejskiej chmury na własnych warunkach. Chcemy być europejską alternatywą numer jeden, stając w szranki z amerykańskimi i chińskimi gigantami. Budując platformę w Europie, gwarantujemy firmom, również polskim, pełne bezpieczeństwo danych, bo tworzymy i przetwarzamy je w sposób kontrolowany „na miejscu”. To niezwykle ważny element rozwoju naszego produktu, jak i naszych klientów – ocenia Niilo Fredrikson.

Automatyzacja usług z wykorzystaniem np. chatbotów czy voicebotów ma zwiększyć wydajność organizacji i firm w Europie. 

– Pracownik jest dziś dla firmy niczym klient. Już nie wystarczy tradycyjny portal pracowniczy lub helpdesk. Koszty obsługi i czas rozwiązywania problemów rosną wraz z coraz większą liczbą zapytań w dobie pracy zdalnej. Potrzebne są skuteczne, innowacyjne rozwiązania typu self-service. Razem z Efecte jesteśmy jeszcze lepsi w budowaniu narzędzi szytych na miarę obecnych, wymagających nieszablonowego myślenia czasów – podkreśla Marcin Strzałkowski.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum