Polskie firmy są świadome konieczności wprowadzania nowych technologii

Więcej niż co druga polska firma uważa, że wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) oraz rzeczywistości wirtualnej (VR) w biznesie będzie powszechne w ciągu następnej dekady. A zdalna praca stanie się niemal standardem - tak wynika z raportu TomTom Telematics, największego dostawcy rozwiązań telematycznych w Europie.
Z badania wynika, że polskie firmy są dosyć pewne siebie, jeśli chodzi o nowe technologie – 78 proc. polskich firm uważa, że szybko adoptuje nowe technologie, a 46 proc. z nich uważa siebie za liderów nowych technologii.
TomTom Telematics przeprowadziło badanie, w którym zapytało menadżerów z 7 europejskich krajów, w tym z Polski, o wdrożenie nowych technologii w ich firmach. Okazało się, że polscy menadżerowie są przekonani, że rozwój firmy i jej cyfryzacja to dwa nierozłączne elementy.
Najwięcej menadżerów (odpowiednio 51 i 52 proc.) uznało, że technologiami, które za 10 lat będą już standardem w firmach, są: sztuczna inteligencja oraz rzeczywistość wirtualna. Ta pierwsza będzie wykorzystywana do automatyzacji procesów administracyjnych oraz usług typu „wirtualny asystent”. Druga z kolei posłuży symulacji procesów biznesowych, projektowania produktów oraz ułatwi szkolenie personelu.
Jak podkreślają eksperci, wdrożenie nowych technologii nie jest jednak łatwe. Prawie połowa polskich menadżerów (45 proc.) obawia się, że może mieć trudność z dotrzymaniem kroku oszałamiającemu tempu nowoczesnym zmianom technologicznym. Aż 80 proc. z nich uważa ponadto, że przedsiębiorstwa, które nie wdrożą cyfrowych rozwiązań, są bardziej narażone na ryzyko nieprzetrwania na rynku.
- Przedsiębiorcy powinni być świadomi tempa zmian i uważnie obserwować rozwiązania i procesy, które pomogą zwiększyć konkurencyjność - od inteligentnej mobilności i powiązanych z nią technologii po zaawansowane systemy produkcji i projektowania. Wiele z dzisiejszych nowych technologii w przyszłości stanie się standardem – mówi Dariusz Terlecki, dyrektor sprzedaży TomTom Telematics Polska.
Jakie inne wnioski płyną z badania? Aż 70 proc. ankietowanych uważa, że w ciągu dekady normą stanie się praca zdalna. To zdecydowanie więcej niż w przypadku pozostałych 6 europejskich krajach, które wzięły udział w analizie. Średnia dla wszystkich państw wynosi bowiem „jedynie” 56 proc.
Badanie TomTom Telematics zostało przeprowadzone wśród 1400 menedżerów średniego i wyższego szczebla, po 200 z każdego z krajów: Anglii, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Włoch, Holandii i Polski.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 10:10 Miraculum: jesteśmy w drogeriach, nie lekceważymy dyskontów
- 09:52 Semeniuk: Tarcza branżowa zostanie rozszerzona m.in. o obiekty turystyczne
- 09:50 W niedzielę sklepy zamknięte
- 09:41 Credit Agricole: Wzrost cen żywności najniższy od stycznia 2019 r.
- Pt 21:39 Wiceprezes PFR: Subwencje dla 728 firm w tamach Tarczy Finansowej PFR 2.0
- Pt 20:46 Resort Sprawiedliwości chce urealnienia stawek akcyzy dla wszystkich...
- Pt 19:42 Tommy Hiliger ogłasza konkurs na projekty społeczne
- Pt 19:34 Prezes NBP zapowiada banknot o nominale 1000 zł
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Kwarantanna narodowa od 28 grudnia. Ograniczenia w funkcjonowaniu galerii...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.