Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

PostMaster wdrożył aplikację do analizy danych

Mimo gromadzenia Big Data w organizacjach, nasi klienci mają kłopot ze sprawnym pozyskaniem ważnych dla nich informacji  – mówi Tomasz Knyziak, CTO Zalass Consulting.
Reklama

W ramach diagnozy bieżącej sytuacji nie chodzi bowiem wyłącznie o informację o kwotach z paragonów czy liczbie wejść do sklepu, ale też o możliwość udzielenia odpowiedzi na takie pytania, jak: ile sklepów w danej galerii handlowej jest zamkniętych, jak wyglądają witryny sąsiadujących z nami salonów, czy we wszystkich punktach sprzedaży wywieszone zostały materiały na temat aktualnej akcji promocji oraz czy pobliski sklep sieci konkurencyjnej ma już na półkach nowy produkt? – dodaje Tomasz Knyziak. Tego rodzaju informacje są zazwyczaj dostępne w pamięci managerów regionalnych lub kierowników sklepów. Być może nawet w mailach, które wysyłają do osób zarządzających. Nie daje to jednak możliwości ustrukturyzowania danych i ich wykorzystania w procesie podejmowania decyzji.
PostMaster – firma zajmująca się kolportażem gazetek promocyjnych i ulotek zdecydowała się na wdrożenie customizowanej wersji aplikacji od firmy Zalass Consulting (c-how.co), dzięki czemu osoby odpowiedzialne za kolportaż raportują wykonanie zadań na bieżąco. To samo dotyczy kontrolerów. Managerowie w każdej chwili mogą sprawdzić, na jakim etapie są prace w poszczególnych obszarach. Analiza danych tu i teraz daje im możliwość natychmiastowej interwencji.
- Wdrożenie miało miejsce kilka tygodni temu, więc zmiany są jeszcze trudne do skwantyfikowania. Jestem jednak przekonany, że uda nam się dzięki nowemu rozwiązaniu technologicznemu osiągnąć cele, które sobie postawiliśmy, czyli między innymi skrócenie czasu potrzebnego na raportowanie, wyeliminowanie czynności związanych z przetwarzaniem informacji przychodzących z terenu, a przede wszystkim skrócenie czasu interwencji, co uwiarygodni nas w oczach naszych klientów – mówi Marek Kapusta, prezes PostMastera.

Oprócz bieżącego wykorzystania pozyskiwanych z terenu danych, ich analiza historyczna umożliwia rzetelne planowanie – przygotowanie się na to, co nadchodzi. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum