PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Prezes Surge Cloud: Inteligentne wózki to przyszłość Amazona, ale niekoniecznie handlu

Autor: dlahandlu.pl, PB 11 sierpnia 2020 10:22

Prezes Surge Cloud: Inteligentne wózki to przyszłość Amazona, ale niekoniecznie handlu Wydaje się, że jedynym rynkiem na którym znajdzie zastosowanie inteligentny wózek zakupowy są Stany Zjednoczone - mówi Marcin Dąbrowski CEO, Founder w Surge Cloud. Fot. materiały prasowe

To naturalne, że Amazon wprowadza takie innowacje jak „inteligentne” wózki sklepowe, to jedno z jego źródeł dochodu, jednak sam wynalazek raczej nie zrewolucjonizuje handlu detalicznego – ocenia Marcin Dąbrowski CEO, Founder w Surge Cloud, firmie, która odpowiada za procesy cyfrowej transformacji dla punktów sprzedażowych i systemy takie jak inteligentna półka.

Przypomnijmy, Surge Cloud to firma, która powołała do życia sklep bez kas pod szyldem Take&GO. To placówka na wzór Amazon Go. W sklepach Take&GO, klient nie musi samodzielnie kasować produktów, robi to za niego specjalny system zintegrowany z dedykowaną aplikacją w smartfonie.

W połowie lipca Amazon zaprezentował swój nowy wynalazek - inteligentny wózek zakupowy, który za pośrednictwem kamer i sensorów automatycznie wycenia zakupy klienta i ściąga należność bezpośrednio z jego konta, bez konieczności stania w kolejce do kasy. Pierwszy inteligentny wózek zakupowy o nazwie Amazon Dash Cart udostępniony zostanie w nowym supermarkecie koncernu Jeffa Bezosa w Los Angeles, którego otwarcie zaplanowano jeszcze w tym roku.

- Inteligentne wózki nie są ani pomysłem nowym, ani unikalnym. Wózki tego typu są testowane na świecie od 2-3 lat. Czym tak naprawdę są? Z jednej strony, dzięki nim klientowi w dużym markecie jest wygodniej - nie musi stać w kolejce do kasy. Z drugiej strony, sieć handlowa ogranicza sobie koszty zatrudnienia. Jeśli zaś chodzi o aspekt technologiczny, to tego typu wózki są wyposażone w tablet i/lub zestaw kamer do ręcznego lub automatycznego skanowania produktów wkładanych do koszyka. W przypadku rozwiązania Amazona, wózki są połączone z kilkoma kamerami i mają zamontowaną potężną baterię. Warto zwrócić uwagę na ich łączność internetową z AWS (Amazon Web Services), dzięki czemu potrzebne zasoby mocy obliczeniowej do odczytania jaki produkt został włożony do koszyka, są zużywane w ich autorskiej chmurze. Projekt na ten moment jest testowany w jednym z marketów w Kalifornii – tłumaczy Marcin Dąbrowski.

Jego zdaniem, dopiero po zakończeniu fazy testowej będzie można ocenić wartość tego wynalazku.

- Inteligentne wózki mogą stać się przyszłością Amazona, ale nie koniecznie całego handlu detalicznego. Musimy pamiętać, że kluczowym obszarem zainteresowań biznesowych projektantów jest sprzedaż mocy obliczeniowej AWS, która odpowiadała za 52% ich zysku operacyjnego w ubiegłym roku. W związku z tym, naturalnym jest rozwój narzędzi w różnych branżach, które poszerzą możliwość korzystania z chmury obliczeniowej, jako bardzo rentownego dla nich narzędzia – mówi prezes Surge Cloud.

- Inna kwestia to lokalizacja produktu, którego przyjęcie jest silnie uzależnione od regionu świata. W Europie czy Azji obserwujemy odwrót od sklepów wielkopowierzchniowych, a w małych formatach taki wózek nie ma zwyczajnie zastosowania. Z kolei dla dyskontów, jest to zbyt droga inwestycja. Pamiętajmy, że taki wózek wymaga stacji dokującej, jest również dużo bardziej wrażliwy na uderzenia czy uszkodzenia. Wydaje się, że jedynym rynkiem na którym tego typu rozwiązanie znajdzie zastosowanie są Stany Zjednoczone – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6339
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,24

  • Śr

    5,01

  • Min

    4,05

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.