Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Rafi Albo na FRSiH: Komunikacja z klientem musi być fizjocyfrowa

Komunikacja marketingowa nie może być tylko cyfrowa lub tylko analogowa, fizyczna. Powinna być „fizjocyfrowa” – fizyczna, angażująca nasze zmysły, ale jednocześnie cyfrowa – mówił podczas prezentacji na FRSiH, Rafi Albo, Global Creative Director & Head of Connected Packaging w firmie CCL.
Reklama

Jak tłumaczył Rafi Albo, w branży spożywczej i marketingu nie konkurujemy już o udział w rynku, ale udział w doświadczeniu konsumenta.

- Komunikacja marketingowa nie może być tylko cyfrowa lub tylko analogowa, fizyczna. Powinna być fizjocyfrowa – fizyczna, angażująca nasze zmysły, ale jednocześnie cyfrowa – mówił.

- Dla młodych konsumentów, w wieku 10-30 lat, najważniejszym organem jest telefon komórkowy, biorąc pod uwagę to, ile czasu spędzają przed ekranem smartfona. Tymczasem ponad 99 proc. produktów w polskich supermarketach nie zwraca na to uwagi, komunikują się raczej w świecie fizycznym, nie digitalowym – dodał Rafi Albo.

Zaprezentował on bezpośredni sposób komunikowania się marki z konsumentem, wykorzystujący technologię AR. Po zeskanowaniu przez właściciela smartfona etykiety produktu, na której znajduje się kod, etykieta zaczyna pełnić rolę przekaźnika streamingowego, np. daje podgląd do aktualnie dziejącego się wydarzenia.

Przykładem może być puszka piwa - po zeskanowaniu kodu, na ekranie smartfona pojawia się streamig z koncertu w czasie rzeczywistym, wyświetlany na etykiecie puszki. Jak tłumaczył ekspert, marki mogą w ten sposób publikować swoje wydarzenia na opakowaniu.

Rafi Albo podał także przykład marki Aqua de Oro jednego z liderów na rynku duńskim, należącej do spółki Danone. W ramach loterii świątecznej zorganizowanej w ubiegłym roku, można było wygrać fanty w „kasynie” uruchamianym dzięki aplikacji. W momencie skanowania uruchamiała się kamera w smartfonie a konsument w czasie rzeczywistym brał udział w grze w Jackpota i wygrywał nagrody. Gra wyświetlała się na etykiecie butelki, która stała się automatem do gry,

- Młodzi konsumenci uwielbiają to, ponieważ od razu rozumieją ten język. Przekaz jest dla nich zrozumiały. Chętnie dzielą się tym, co widzą, na social mediach – mówił Rafi Albo. – Ta grupa konsumentów jest grupą docelową dla większości marek, które są tu obecne – dodał.

- Jedyny powód dla których takiej komunikacji nie ma w polskich supermarketach jest to, że polscy detaliści nie robią tego. Wszystko co potrzeba, technologia, smatfony, streaming, chmura już są – mówił.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.