Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Rośnie rynek danych konsumenckich

Rośnie rynek danych konsumenckich w funduszach hedgingowych, które coraz bardziej interesują się gromadzeniem jak największej liczby informacji o sposobach korzystania z usług cyfrowych i włączają te dane do procesów analizy ryzyka - podaje agencja Bloomberga.
Reklama

Według raportu firmy JPMorgan Chase & Co. rynek tzw. Big Data do przyszłego roku osiągnie wartość 200 mld dol. Jak informuje agencja, fundusze hedgingowe zainteresowane są m.in. śledzeniem urządzeń podłączonych do internetu (m.in. smartfonów i opasek fitnessowych) celem gromadzenia danych lokalizacyjnych.

Spółki finansowe chętnie gromadzą również informacje m.in. o użytkownikach usług streamingu gier wideo - twierdzi cytowany przez Bloomberga dyrektor ds. źródeł danych i współpracy w firmie Eagle Alpha Hugh O'Connor. W połączeniu z danymi z urządzeń ubieralnych monitorujących aktywność użytkownika firmy są w stanie ocenić, ile czasu użytkownicy poświęcają na granie i gdzie wówczas się znajdują - twierdzi specjalista.

Zdaniem O'Connora podobne dane gromadzone są o osobach posiadających samochód z serii Tesla Model 3, które korzystają z wbudowanych w pojazd funkcji łączności Bluetooth i generują podczas jazdy duże ilości danych na temat swoich tras.

Agencja Bloomberga tłumaczy, że dane lokalizacyjne pozwalają funduszom hedgingowym m.in. na analizę tego, jak wiele osób korzysta z poszczególnych sklepów, czy lokali gastronomicznych. Firmy mogą również być zainteresowane gromadzeniem informacji na temat popularności poszczególnych aplikacji dostępnych w oficjalnych kanałach dystrybucji, a także częstotliwości korzystania przez użytkowników z wbudowanych w nie modułów e-commerce.

Analizowane kategorie informacji obejmują też publicznie dostępne źródła danych, takie jak media społecznościowe, gdzie brane pod uwagę jest m.in. nacechowanie wypowiedzi użytkowników, pozwalające na określenie popularności danej marki czy produktu. Sektor finansowy interesuje się także danymi o zatrudnieniu, które gromadzi m.in. ze stron internetowych zawierających oferty pracy i opinie na temat pracodawców, takich jak np. międzynarodowy serwis Glassdoor.

Bloomberg wskazuje, że obecnie gromadzeniem danych na potrzeby analityczne zajmują się specjalne działy w większości wiodących funduszy hedgingowych. Firmy z tego segmentu skłonne są również płacić innym podmiotom za dostarczanie materiału analitycznego. Najpopularniejszym źródłem pozyskiwania danych obecnie są strony internetowe (45 proc. wszystkich informacji).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.