Salon Nike przetestował interaktywne lustro Abyss Glass. Znamy rezultaty

Po fazie testów okazało się, że o 20 proc. wzrosła ilości zakupów w koszyku klientów, którzy korzystali z interaktywnego lustra, a ich wartość koszyka wzrosła o 35 proc. Jednocześnie nastąpił wzrost o 15 proc. konwersji z przymierzalni, w której zainstalowane było interaktywne lustro.
Jak informuje Paweł Kijko, digital manager sieci adrenaline.pl, operatora salonów Nike i adidas w Polsce, po wejściu do przymierzalni klient staje przed lustrem, na którym widzi opcję wyboru płci. Po kliknięciu na jedną z płci na powierzchni lustra wyświetlają się popularne i rekomendowane przez sklep produkty. Po kliknięciu w dowolny z produktów, klient może zobaczyć jego zdjęcie, zastosowanie, dostępne rozmiary oraz opis zawierający informację o produkcie, jakość i skład materiałów z jakich został wykonany. W przypadku, kiedy klientowi oglądany produkt się spodoba, ma on możliwość zamówić go bezpośrednio do przymierzalni już z poziomu lustra, przez jedno kliknięcie na jego powierzchni. Obsługa sklepu otrzymuje powiadomienie zawierające informacje o rodzaju, rozmiarze i kolorze produktu, na aplikację w tablecie i po kilku chwilach dostarcza je klientowi, który nie musi wychodzić z przymierzalni - wyjaśnia Paweł Kijko.
Kolejna możliwość to zeskanowanie kodu EAN produktu, dzięki czytnikowi kodów kreskowych umieszczonemu obok lustra. Dzięki temu klient może zamówić inny rozmiar przymierzanego produktu nie wychodząc z przymierzalni. Rekomendacje produktów ukazują się po zeskanowaniu kodu kreskowego, czyli zbliżeniu do czytnika produktu.
Po zeskanowaniu elementu garderoby dostajemy informacje na jego temat: rekomendowane pasujące produkty, które możemy zamówić bezpośrednio do przymierzalni. Firma adrenaline.pl posiada dostęp do panelu klienta, gdzie może zarządzać pulą przypisanych rekomendacji. Same rekomendacje opracowuje specjalista z działu handlowego, tak aby wytworzyć możliwie najdoskonalsze zestawy produktów - wyjaśnia Paweł Kijko.
Firma adrenaline.pl zdecydowała się przeprowadzić test we współpracy z Abyss Glass zakładając, że podwyższy to komfort zakupów. Ta ciekawostka technologiczna miała nie tylko zwiększać zainteresowanie samym salonem Nike, ale i również podwyższać konwersję na zakup produktów adrenaline.pl oraz zwiększać ilość zakupionych produktów przez pojedynczego klienta.
90% użytkowników oceniło że lustro jest dla nich wystarczająco intuicyjne. Nie wymaga wyjaśnień załogi. Jest praktycznie bezawaryjne. Zdecydowana większość jest zadowolona z jego funkcjonalności (72% twierdzi że spełniło jej oczekiwania, 92% uważa iż jest to przyszłość naszej branży). Pojawiło się też grono osób, które nie chcą korzystać z lustra (ok. 17%). Te osoby wyłączają interaktywny interfejs - mówi Paweł Kijko.