Spotify zwolni 2 proc. swoich pracowników

Decyzja Spotify wynika z nowej strategii, którą przyjęła firma, a mianowicie "szyte na miarę podejście, zoptymalizowane pod kątem każdego programu i każdego twórcy". Celem firmy jest skupienie się na wiodących podcasterach na całym świecie, informuje portal onlinehaendler-news.de.

Czytaj więcej
Rockstar Energy Drink i Spotify zagrają razem
Parcast i Gimlet połączone w Spotify Studios
W ramach tej restrukturyzacji, firmy podcastowe Parcast i Gimlet zostaną połączone w nową jednostkę o nazwie Spotify Studios, która będzie kontynuować produkcję oryginalnych programów. Spotify rozważa również wprowadzenie nowych programów "zawsze aktywnych", które mają przyciągnąć lojalnych odbiorców i reklamodawców.
Według informacji udostępnionych przez Spotify, platforma ma obecnie ponad 100 milionów słuchaczy podcastów, a liczba ta wzrosła dziesięciokrotnie od 2019 roku. Oferta treści podcastowych została znacznie poszerzona z 200 tysięcy do 5 milionów audycji, a przychody z reklam rosły dwucyfrowo od 2021 do 2022 roku.
Spotify - to będzie kolejna fala zwolnień
W styczniu tego roku Spotify ogłosiło również zwolnienie 500 pracowników i wprowadzenie programów efektywnościowych w celu optymalizacji działalności. Teraz firma kontynuuje proces restrukturyzacji, dążąc do dalszego rozwoju i umocnienia swojej pozycji na rynku podcastów.