PARTNER PORTALU

Stabilność stron internetowych e-sklepów nadal słaba

Autor: PB 14 lipca 2021 11:58

Według aktualizacji raportu „Core Web Vitals w e-commerce” agencji K2 Precise, platformy e-commerce dobrze radzą sobie z czasem interakcji i szybkością ładowania. Znacznie gorzej wyglądają rezultaty w czynniku mierzącym stabilność stron internetowych oraz wskaźniku określającym czas ładowania pierwszego obrazu lub bloku tekstowego na stronie.

Agencja K2 Precise (Grupa K2) dokonała kolejnej aktualizacji interaktywnego raportu „Core Web Vitals w e-commerce”. Podsumowała zmiany, jakie e-sklepy wprowadziły w swoich witrynach na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy w zakresie czasu interakcji, szybkości ładowania oraz stabilności serwisów.

Najlepiej zoptymalizowanym w branży e-commerce wskaźnikiem rankingowym Google od kwietnia br. niezmiennie pozostaje FID (First Input Delay), który odpowiada za czas interakcji witryny. Tylko 6 proc. przebadanych e-sklepów osiąga w nim wyniki wymagające poprawy. E-commerce dobrze radzi sobie również z poprawą czasu ładowania największego pliku graficznego, czyli LCP (Largest Contentful Paint). W kwietniu br. bardzo słaby wynik w tym wskaźniku zanotowało 10 proc. serwisów, w maju – 9 proc., a w czerwcu już tylko 8 proc.

Znacznie gorzej wyglądają rezultaty w czynniku CLS (Cumulative Layout Shift), mierzącym stabilność stron internetowych. Mimo iż w ciągu ostatnich trzech miesięcy jego optymalizacji dokonało 13 proc. z 5000 monitorowanych e-sklepów, nadal aż 31 proc. z nich notuje bardzo złe wyniki CLS.

Ostatni z czynników rankingowych Google - FCP (First Contentful Paint), który określa czas ładowania pierwszego obrazu lub bloku tekstowego na stronie – od początku istnienia raportu zarejestrował najmniejsze postępy w optymalizacji. Zaledwie 6 proc. e-commerce’ów notuje w nim bardzo dobre wyniki, aż 84 proc. wymaga poprawy, a 10 proc. ma je na bardzo złym poziomie.  

W raporcie „Core Web Vitals w e-commerce” K2 Precise monitoruje poziom zaawansowania poszczególnych serwisów e-commerce w realizacji wytycznych Google, określonych wskaźnikami Core Web Vitals. Agencja wykorzystuje do tego dane pochodzące z Chrome UX Report oraz opublikowanego przez Senuto badania "E-commerce w Polsce 2021. Sklepy internetowe z najlepszym SEO”. Raport K2 Precise opiera się na próbie zawierającej TOP 5000 sklepów internetowych z największymi poziomami widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania. Spośród nich, co miesiąc, wyłaniani są liderzy zestawienia oraz witryny z najsłabszymi wskaźnikami.

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9074
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,29

  • Śr

    5,33

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.