Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Supersonic Food wchodzi na nowe rynki

Supersonic Food, polsko-brytyjska spółka działająca w segmencie foodtech, osiągnęła wzrost przychodów na poziomie 900 proc. r/r. We wrześniu br. rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i krajach Beneluksu, w październiku dostawy produktów do sklepów tradycyjnych, m.in. do Carrefour BIO, a w listopadzie podpisała umowę z siecią klubów fitness oraz siłowni - Calypso.
Reklama

– Zależy nam na rozwoju kanału retail, ponieważ zgodnie z naszymi prognozami pozwoli nam to zwiększyć przychody o ok. 25 proc. w perspektywie roku. Obecnie jesteśmy na etapie testowania współpracy z Carrefour BIO i prowadzimy rozmowy z kolejną dużą siecią, zainteresowaną wprowadzeniem naszych produktów – podkreśla Tomasz Teresak, chief of  business development oraz współzałożyciel firmy.

Nowe produkty i inwestycje

Do końca 2021 r. w ofercie Supersonic Food oficjalnie zadebiutuje produkt w formie Ready-to-Drink. Będzie to niewymagający chłodzenia posiłek w butelce. Produkt będzie w 100 proc. roślinny i będzie stanowił źródło białka, węglowodanów złożonych, zdrowych tłuszczy omega 3-6-9, błonnika.

W grudniu ub.r. firma zamknęła rundę seed, pozyskując od aniołów biznesu i funduszu VC Knowledge Hub Starter blisko 2,6 mln zł na dalszy rozwój. Inwestycje w technologię, rozwój oferty, zespół oraz działania sprzedażowe pozwoliły Supersonic Food wyjść z segmentu produktów zastępujących posiłki i postawiać kolejny krok na biznesowej ścieżce rozwoju – rynku żywności funkcjonalnej.

– Rozpoczynaliśmy działalność, oferując Food Powder zastępujący posiłki, jednak bardzo szybko rozwinęliśmy ofertę. Obecnie w sprzedaży mamy również roślinne izotoniki, innowacyjne kakao oraz kawę, a niebawem także posiłki RTD. W ramach kolejnej rundy planujemy pozyskać 2,5 mln EUR, które przeznaczymy na inwestycje w rozwój laboratorium i zespół, a także ekspansję na kolejne rynki zagraniczne – dodaje Krzysztof Kozak.

W 2020 r. rynek produktów zastępujących posiłki był wyceniany na ponad 11 mld USD i zgodnie z szacunkami w latach 2021-2026 będzie rósł w tempie 7,6 proc. rocznie. Z kolei wartość rynku żywności funkcjonalnej w 2019 r. była szacowana na ponad 178 mld USD. Zgodnie z przewidywaniami do 2027 r. jego wartość powinna wynieść ponad 268 mld USD, przy rocznym wzroście na poziomie 6,7 proc.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.