Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Sześć działań, które detaliści mogą podjąć, aby wykreować sklep przyszłości

Rola sklepu detalicznego jest definiowana na nowo. Jakie działania powinni podjąć właściciele sieci handlowych, by nadążyć za ewolucją branży retail w kierunku „handlu przyszłości”?
Reklama
  • W ostatnich latach formaty sklepów uległy rozmyciu, a konsumenci zwracają się w stronę kanału cyfrowego. W rezultacie podstawowy cel kanałów fizycznych i cyfrowych ewoluuje.
  • Detaliści prowadzący sklepy stacjonarne będą musieli przemyśleć długoterminowe strategie, aby sprostać konkurencji, ponieważ systematycznie maleje odsetek produktów kupowanych w sklepach fizycznych.
  • Michelle Evans, starszy dyrektor ds. cyfrowych badań konsumenckich, Euromonitor International przedstawia sześć działań, które detaliści mogą podjąć, aby wykreować sklep przyszłości.

 

Jak podaje raport The Future of the Store in a Digital World, firmy Euromonitor International, w 2010 roku ponad 90 proc. produktów kupowaliśmy w sklepach fizycznych. Obecnie jest to około 80 proc., a w 2025 roku będzie to około 77 proc.

- W ostatnich latach formaty sklepów uległy rozmyciu, a konsumenci w całym procesie zakupowym zwracają się w stronę kanału cyfrowego. W rezultacie, podstawowy cel kanałów fizycznych i cyfrowych ewoluuje. Koronawirus (COVID-19) przyspieszył tę transformację. Przez pewien czas prognozowano, że konsumenci będą odwiedzać sklepy tylko w celu dokonania transakcji oraz, że będą przechodzić na zakupy cyfrowe. Mało prawdopodobne, aby te prognozy zrealizowały się, ponieważ przepisy zalecające dystans społeczny rozluźniają się – mówi Michelle Evans, starszy dyrektor ds. cyfrowych badań konsumenckich, Euromonitor International.

- Detaliści prowadzący sklepy stacjonarne będą musieli przemyśleć długoterminowe strategie, aby sprostać konkurencji, ponieważ odsetek towarów kupowanych w sklepach będzie nadal spadać. Choć nie jest to detaliczna apokalipsa, jak niektórzy oceniają, rola sklepu jest redefiniowana. Pierwsza fala cyfrowej rewolucji koncentrowała się na tym, jak sklepy mogą konkurować z e-commerce, następna fala będzie skupiać się na integracji i odkrywaniu synergii między tymi kanałami – dodaje.

Znajdź nowe źródła prawdy

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.