Tchibo, Amazon i Patagonia chcą ekologicznego frachtu morskiego

Tchibo, Amazon, Patagonia & Aspen Institute razem ku zeroemisyjności
Zero Emission Maritime Buyers Alliance (ZEMBA) to organizacja non-profit, która uruchomiona została w marcu 2023 roku przez współzałożycieli projektu – Tchibo, Amazon, Patagonię i Aspen Institute. Inicjatywa ma na celu umożliwiać przedsiębiorstwom dostęp do zeroemisyjnych rozwiązań transportowych dla frachtu morskiego, których szanse na wykorzystanie były dotychczas ograniczone. Sojusz ten to także wspólne postulaty wobec rynku, mające zainspirować do zbiorowej zmiany i przyspieszenia wdrożenia przyjaznej środowisku żeglugi morskiej, również w sektorze komercyjnym.
Jednym z kluczowych działań na rok 2023 jest oszacowanie zapotrzebowania na bezemisyjne frachty morskie i ogłoszenie przetargu na ich zakup. Celem jest wprowadzenie na globalny rynek ekologicznych napędów dla frachtu morskiego, które będą wykorzystywane najpóźniej w 2026 roku. Inicjatorzy projektu ZEMBA zamierzają stale poszerzać grono członków organizacji i zwiększać wolumen popytu. Dzięki wspólnym działaniom redukcja emisji zanieczyszczeń będzie możliwa na skalę, która przekracza indywidualne możliwości przedsiębiorstw.
Tchibo chce być zrównoważonym przedsiębiorstwem
ZEMBA to kolejny krok Tchibo w stronę bycia przedsiębiorstwem w 100% zrównoważonym.
– Sieć logistyczna wielu firm na świecie bazuje na transporcie morskim. Podobnie jest w przypadku Tchibo, gdzie 100% kawy i około 80% produktów non-food naszej marki transportowanych jest drogami morskimi z wykorzystaniem kontenerowców. Dlatego dążąc do stania się firmą w pełni zrównoważoną, Tchibo bierze odpowiedzialność za swoje działania i stawia sobie kolejny cel, czyli zredukowanie skali negatywnego wpływu na środowisko poprzez przyspieszenie wdrożenia bezemisyjnego transportu morskiego – mówi Gabriela Bar-Rutkowska, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej i zrównoważonego rozwoju.