Technologiczna rewolucja w Intermarche i Bricomarche. Dane osobowe będą powiązane z paragonami

- Trwają przygotowania do zmiany systemu kasowego w sklepach Intermarché i Bricomarché, zarządzanych przez Grupę Muszkieterów.
- Nowe rozwiązanie umożliwi lepsze identyfikowanie indywidualnych potrzeb konsumentów w ramach tzw. karty klienta.
- Program pilotażowy systemu rozpocznie się w połowie bieżącego roku, a wprowadzenie oprogramowania we wszystkich supermarketach planowane jest do końca 2022 roku.
Jeszcze lepsza identyfikacja potrzeb klientów możliwa będzie dzięki powiązaniu paragonów z danymi osobowymi, co ułatwi rozpoznanie indywidualnych preferencji i powtarzalnych zachowań zakupowych. Dodatkowo nowy system pozwoli na wdrożenie kas samoobsługowych i mobilnych, usługi scan&go oraz innych ułatwień dla klientów w sklepach obu sieci. Na jego bazie stworzona zostanie także nowa wersja elastycznego programu lojalnościowego Intermarché.
Intensywny rozwój w obszarze analityki i budowania lojalności
– Kontynuujemy wieloletnie inwestycje w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, które umożliwiają nam intensywny rozwój w obszarze analityki i budowania lojalności. Możemy czerpać zarówno z doświadczenia naszej Grupy z innych rynków, jak również obserwacji działań konkurentów, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaprojektować jeszcze lepsze rozwiązania. Wymiana systemu kasowego we wszystkich sklepach sieci Intermarché i Bricomarché to kolejny, starannie zaplanowany i ważny krok na ścieżce naszego długofalowego rozwoju – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
Ponadto Grupa Muszkieterów przeprowadziła już wymianę serwerów i stacji roboczych w placówkach swoich sieci. Inwestycja o wartości 15,4 mln złotych ma na celu poprawę wydajności sklepowych systemów informatycznych oraz zwiększenie poziomu bezpieczeństwa.
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2021 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 8,9 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska.